Høres lurt ut. Jeg foreslår videre at Pengemannen (helst en i styret og da gjerne kasserer) mottar forhåndsbetaling fra alle som bestiller. De som da har bestilt et gitt antall fat til en oppgitt pris, betaler dette innen bestillingsfristen går ut. Så bestiller Organisatoren fat ihht. bestillingene som er registrert forhåndsbetalt. Dermed sikrer vi oss at alle som bestiller, faktisk vil ha fatene og har betalingsevnen som skal til. Dette reduserer stresset litt for Organisatoren.
I tillegg foreslår jeg at Organisatoren besørger pakking av fat i dertil egnet postpakke og putter i posten til folk utenom Oslo. Det må da på forhånd beregnes portokostnad/pris for riktig versjon norgespakke el.l., slik at dette også dekkes av forhåndsbetalingen.
Altså: Organisatoren organiserer alt av registrering av bestillinger, beregninger av porto/pris for pakker etc. Liste over alle bestillere og hva de skal betale, oversendes Pengemannen. Han sender ut e-post til alle bestillere med det de må forhåndsbetale.
Når bestillingsfristen har gått ut, bestilles alt som er forhåndsbetalt.
Dersom styret kan leve med litt risiko og evt. et midlertidig lager av fat som de må selge selv, er det bare flott om det kan bestille og legge ut for dette kjøpet. Men jeg tror det kan være klokt å organisere dette kjøpet som forhåndsbetaling-bestilling-leveranse.
I tillegg foreslår jeg at hvert fat belastes med 10 kroner ekstra til Organisatoren, slik at denne pr. pall får to fat gratis, for jobben.