Fellesbestilling av corneliusfat?

neslekkim skrev:
Du får si ifra om det skulle bli fat tilgjengelig for oss i Oslo om du evt tar en slik runde, hvis prisene er i området som nevnt ovenfor, ca 350++, så er det serdeles interresant med noen..
Signert :)
 
FredT skrev:
Hei Bjarte H.,

I tilfelle jeg skulle få lyst til å ta en slik pall hjem til fordeling på østlandet (Sarpsborg), fra hvilket firma er det gunstig å kjøpe slike ?

FredT

Jeg er med på et par stk.
 
Da er 60 stk. Cornelius i bestilling - venter bare på data for å kunne overføre penger.
De koster EUR 25 per stk. - brukte overhalte fat i god stand mener jeg han (Steven på Candirect.de - Takk Bjarte H) sa. Med press relief Valve i lokket. Transport hjem mente han kostet 180 - 190 Euro (1 pall 2 meter høy), og så kommer fortolling og mva i tillegg. Indikerer en pris rett i  overkant av kr 300/stk. = svært gunstig.
Tar som sagt 60 stk. hjem til Sarpsborg, og skal sjekke hvor mange "mine" skal ha. Resten kan etter avtale avhentes her til tilnærmet selvkost.

mvh

Fred

Edit: Rettet navnet til hjelpende Bjarte H.
 
FredT skrev:
Da er 60 stk. Cornelius i bestilling - venter bare på data for å kunne overføre penger.
De koster EUR 25 per stk. - brukte overhalte fat i god stand mener jeg han (Steven på Candirect.de - Takk BjarneH) sa. Med press relief Valve i lokket. Transport hjem mente han kostet 180 - 190 Euro (1 pall 2 meter høy), og så kommer fortolling og mva i tillegg. Indikerer en pris rett i  overkant av kr 300/stk. = svært gunstig.
Tar som sagt 60 stk. hjem til Sarpsborg, og skal sjekke hvor mange "mine" skal ha. Resten kan etter avtale avhentes her til tilnærmet selvkost.

mvh

Fred

Ikke umulig at jeg er interessert i noen...
>:D
 
FredT skrev:
Da er 60 stk. Cornelius i bestilling - venter bare på data for å kunne overføre penger.
De koster EUR 25 per stk. - brukte overhalte fat i god stand mener jeg han (Steven på Candirect.de - Takk BjarneH) sa. Med press relief Valve i lokket. Transport hjem mente han kostet 180 - 190 Euro (1 pall 2 meter høy), og så kommer fortolling og mva i tillegg. Indikerer en pris rett i  overkant av kr 300/stk. = svært gunstig.
Tar som sagt 60 stk. hjem til Sarpsborg, og skal sjekke hvor mange "mine" skal ha. Resten kan etter avtale avhentes her til tilnærmet selvkost.

Suverent, håper det er mulighet på et par fat :)
 
Det blir helt  sikker fat i overskudd ja. Candirect hadde dem på lager sa Steven, så de  kan vel sendes nærmest omgående, bare betalingen kommer på plass.
Og som sagt - til tilnærmelsesvis selvkost. Jeg vil føye til - om dette skjer ikke alt for lenge etter de kommer i hus. Går det lang tid er det mulig jeg tar en høyere pris senere.
Jeg ska gi beskjed her når fatene er i hus - eller på vei. Kanskje best  å sende mail til meg om hva du/dere ønsker av fat. Mener jeg har laget profilen min slik at mailadresse
er synlig.

mvh

Fred
 
Jeg skulle hold meg i Numedal, da hadde det vert lettere å få tak i fat, men, hvem kan se 45 år frem i tid, eller hva bestemmer en 3 åring :)
Får lodde stemningen her oppe i Nord.
 
For oss som ikke har bil, går det an å få fata til Oslo på et vis? Om noen fra Oslo tar turen, så kan jeg sikkert spytte inn litt for drivstoff om de har lyst til å hente mine i samme slengen ;) Skal ikke ha så mange altså!

Hva slags størrelser er det snakk om? Kun 19-litere, eller vil det være mulig å få tak i et 9-litersfat også?
 
Candirect ligger ikke akkurat på latsiden:

"Dear Fred,

thank you very much, it is a pleasure for us to make business with you. We
will take 60 good and tested kegs on a wooden pallet for you in one of the
following days this week!

kind regards

Stefan Welfonder"

mvh

Fred
 
Hadde vært veldig digg om noen hadde mulighet til å hente et lass når tiden kommer, selv har jeg ikke noe på hjul dog :(

Hvis noen ser det er mulighet for en pickup så spytter jeg selvsagt i transportkost om jeg får kjøpt noen.
 
Jeg tar gjerne en tur for å hilse på livsnyteren i Sarp. Selvfølgelig under forutsetning av at han har noen fat jeg kan få kjøpt.

Har en plass til en del fat, Santa Fe med grønne skilter.
 
neslekkim skrev:
Hadde vært veldig digg om noen hadde mulighet til å hente et lass når tiden kommer, selv har jeg ikke noe på hjul dog :(

Hvis noen ser det er mulighet for en pickup så spytter jeg selvsagt i transportkost om jeg får kjøpt noen.
Ja, om det blir en tur nedover har Golfen min plass til alt. Kan ta med noen til naboen da vettu ;)
 
Det er Ball Lock fat ja. Type NC - som morsomt nok betyr Non Coca (som brukte bajonett typen). Altså da  Cornelius eller tilsvarende.

Fred
 
Hei - til nordtvedt og andre,
Det er mange fat igjen - ikke noe problem med  det på en stund tror jeg. Interesse kan gjerne vises her, men bestilling tar jeg helst på e-mail.
Jeg har laget meg en nummerert liste over bestillinger, og den oppdateres  til det er slutt på ledige fat. 
Så har jeg en annen tanke med henblikk på disse fatene.
Jeg har, som dere ser over et sted,  blitt opplyst om at fatene skal være pene og sjekket. Men de er altså brukte, og man må kanskje regne med at de er forskjellig pene/mindre pene. For ikke eventuelt å sitte igjen med bare de minst pene til slutt har jeg tenkt meg å nummerere fatene når jeg får de - fra 1 til 60 - og så får dere selv i forveien (usett)  bestemme hvilke numre dere vil ha. (kan bare gjøres når de avhentes).  At alle fatene fungerer tar jeg for gitt, og jeg skal altså ikke dytte noe som  ikke er brukanes på noen.

Fred
 
Tilbake
Topp