Fellesbestilling av corneliusfat?

Det er nok ikke bare DHL som regner frakten med i grunnlaget for mva og tolllbehandling. Det skal og gjør antar jeg alle, for slik er reglene.

FredT
 
FredT skrev:
Det er nok ikke bare DHL som regner frakten med i grunnlaget for mva og tolllbehandling. Det skal og gjør antar jeg alle, for slik er reglene.

FredT

Ikke når varens verdi er under 200,- i seg selv, da skal frakt utelates .
 
Bjarte H skrev:
Ikke når varens verdi er under 200,- i seg selv, da skal frakt utelates .

Nettopp - dette var poenget - at DHL som profesjonell aktør ikke kjente reglene. Dårlig tegn - i tillegg til det andre poenget mitt - at de når de først skulle ta gebyrer beløp disse seg til ca det dobbelte av varens verdi. Posten Norges behandlingsgebyr for momspliktige varer er vel en drøy hundrelapp, til sammenligning.
 
Bjarte H skrev:
Bjarte H skrev:
Bård skrev:
rant denne ut i sanden?
Tror ikke det er noen som vil ta på seg utlegg og hele arbeidet. Hvis ingen ting skjer frem til nyåret bestiller jeg inn en palle ball lock Q2, dvs. 60 stk som er overhalt. Det kommer da på rundt 350,- stykket for de som er interessert.
Jeg tar nå imot reserveringer for fat til Trondheim pr. epost: bjarte.halvorsen(at)gmail.com
De som allerede har sendt epost/melding/postet her, og har fått svar, trenger ikke å sende på ny. Det gjelder altså brukte fat og jeg kan ikke garantere noen pris, men mest sannsynlig kommer det til å bli rundt 350,-
Har laget en ny tråd for bestillingen til Trondheim under kategorien "Kjøp og salg av utstyr og råvarer" her
 
Hei,

Gledelig melding til de som har bestiilt fat fra min sending - fatene kom i hus i dag tidlig - og de er av absolutt toppkvalitet til å være brukte - sjeldent pene etter min mening. De fleste er trykksatt - de som ikke er det har vel trykket lekket ut av tenker jeg. Det er eventuelt slikt kjøper selv må fikse - ny pakning eller hva nå enn.
Jeg har ikke fått regning på fortolling/spedisjon/mva enda, så nøyaktig hva mine kostnader blir til det er ikke kjent.
Ser at Bjarte H regner med en pris på rundt kr 350,-/stk.   For de som vil betale den prisen er det bare å komme og hente. Da tar jeg sjansen på at dekker godt og vel - som jeg føler meg sikker på at det gjør. Kanskje også greit av solidaritetshensyn - vi gjør jo ikke dette for å tjene penger - og det bør helst  ikke bli en konkurranse/priskrig mellom oss hobbyimportører synes jeg.
Vil andre vente til mine eksakte kostnader er klare kan de bare gjøre det - fatene er lovet til tilnærmet selvkost og det står jeg ved.
Ring gjerne for å være sikker på at jeg er hjemme når dere kommer. Brusemyrløkka 2 - 1738 Borgenhaugen.

Skål...

Edit: For de son vil hente nå til kr 350,- kan jeg sortere ut fat som holder på trykket - og å selv ta bryet med å få tette de få? som lekker etterpå.

Fred Thiesen
41415069
 
Genialt! :)

(Forsøkte å bestille lass på lass med oringer fra McMaster-Carr, men de ville ikke sende til Norge pga US Export regulations.. wtf.. men linken du ga meg igår, så der de hadde store pakker med oringer også, får ta en bestilling der tenker jeg..)
 
Hei Neslekkim,
Akkurat når det gjelder O-ringer til Corneliuser har jeg de beste erfaringer med Brewers.discount.  Der har jeg kjøpt 4 (dessverre kun) pakningsett bestående hver av 1 stor (til lokket) og 4 små oringer (som vel er til ut og inn koplingene) - pris per sett var 2 USD.  Jeg gremmer meg over at jeg ikke bestilte flere i samme slengen -
så om noen skal/vil bestille blir jeg gjerne med på en ordre - si 10 sett.

mvh

Fred
 
Jrg var og hentet minr 2 fat i dag hos Fred. Fatene er veldig pent brukte :skitbra: Fikk også prøvesmake litt forskjellige øl som Fred hadde brygget og de var knallgode alle sammen  :biersmile: Jeg skal også nedover neste Onsdag, så hvis det er flere som trenger transport til Groruddalen kan jeg sikkert svinge innom igjen (Hvis det passer for Fred vel og merke)
 
Det går sikkert greit. har litt trang økonomi frem til neste lønning, så har litt vanskelig å legge ut fra egen lomme
 
jikvig har sms,et meg idag, og "truer" med å hente sine og dine neslekkim ut i neste uke. Skal ringe først for sikkerhets skyld.  Men om nortvedt skal nedover likevel ....
Vel  vel - dere får organisere som det passer  best.

FredT
 
FredT skrev:
jikvig har sms,et meg idag, og "truer" med å hente sine og dine neslekkim ut i neste uke. Skal ringe først for sikkerhets skyld.  Men om nortvedt skal nedover likevel ....
Vel  vel - dere for organisere som det passer  best.

FredT

AH, men da tar jeg kontakt med jikvig, han bor jo rett oppi bakken her :)
 
Jeg skal en tur nedover førstkommende torsdag, såfremt FredT er hjemme. Om noen vil at jeg skal ta med fatene får dere si fra (gjelder Oslo). Betaling må dere ordne med han selv.
 
Hei,

Jeg skal da holde meg hjemme på torsdag - ring gjerne i forveien så jeg vet ca. når du kan være her. 41415069 - skrev vel adressen litt lengre oppe - si fra om du skulle få problemer med å finne frem.

Og en gledelig melding - fikk i dag faktura for tollbehandling og spedisjon etc, så nå vet jeg mine nøyaktige kostnader vet denne importen av fat.

Alle som har hentet hittil har betalt kr 350,- per stk. - fordi de valgte å hente før jeg hadde endelig pris. Som plaster på det såret fikk de velge å vrake blant fatene -
men de er pene allesammen så det så.
De som har bestilt og henter heretter skal betalr kr 300,- et beløp som akkurat dekker mine totale kostnader (med en margin på under 10,- kroner per fat)

mvh

FredT
 
Nydelige greier, Fred :skitbra: Sender deg melding ang. betaling og slikt.

jikvig: Om du hadde hatt mulighet til å hente mine tre fat i samme slengen hadde det blitt satt stor pris på! :)
 
Til dere som bruker Corneliusfat.  Hvor mange fat har dere?

Hvorfor bruker dere ikke 30 liters ringnesfat?  Er det fordi de er lettere å plassere i et kjøleskap/fryseboks?
 
Hvis det er den typen som har mothaker under (visstnok fordi utesteder ikke skal kunne ta av enkelt for å tynne ut med litt vann - eller kanskje fordi hjemmebryggere ikke skal "ta" fatene deres) bruker du simpelthen rå makt.
2 kompiser - tre plankebiter à 1 meter+ ca.  - satt inn under senterkoblingen og lagt an mot kanten på fatet - en mann på hver planke og bryte løs - enkel match.
Etterpå tar du bort den låsedingsen inne i anstikningen så det går greiere ved fremtidig bruk.

mvh

FredT
 
Tilbake
Topp