Fellesbestilling av corneliusfat?

Jeg har kjøpt brukte fat fra candirect. Vær obs på at "keg lid feets" ofte er utslitte og så sprø at de knekker når man lukker lokket. Det er derfor greit å kjøpe med en del av de med det samme ;)
 
Registrerer 3 fat på Hans Jørgen Kaasa, og takker for tipset om føtter til lokk. Best jeg bestiller med noen slike da - koster neppe en formue.

Fred
 
Jeg bestiller noen føtter ekstra ettter din anbefaling. Pakninger bryr jeg meg ikke om å bestille "i tilfelle".  Det har jeg liggende her ekstra til egne fat, og jeg antar det er fornuftig for andre å bestille slike selv.  Jeg har selv kjøpt komplette?  (den store + 4 små)  O-ringsett fra Brewers  Discount for 2 USD per sett.
For øvrig et firma jeg på det varmeste kan anbefale. Gode priser, og kjapp leveranse.  Men ikke spør (mail) om noe - det drøyer med svar på slike. Men ved bestilling altså - kjapt og greit. Opplyser ikke om fraktpris ved nettbestilling, men belaster kortet med det aktuelle beløpet. F.eks. koster inn/ut koplingene til fatene våre USD 3,85/stk.  http://www.brewersdiscount.net/
mvh

Fred
 
FredT skrev:
Jeg bestiller noen føtter ekstra ettter din anbefaling. Pakninger bryr jeg meg ikke om å bestille "i tilfelle".  Det har jeg liggende her ekstra til egne fat, og jeg antar det er fornuftig for andre å bestille slike selv.  Jeg har selv kjøpt komplette?  (den store + 4 små)  O-ringsett fra Brewers  Discount for 2 USD per sett.
For øvrig et firma jeg på det varmeste kan anbefale. Gode priser, og kjapp leveranse.  Men ikke spør (mail) om noe - det drøyer med svar på slike. Men ved bestilling altså - kjapt og greit. Opplyser ikke om fraktpris ved nettbestilling, men belaster kortet med det aktuelle beløpet. F.eks. koster inn/ut koplingene til fatene våre USD 3,85/stk.  http://www.brewersdiscount.net/

Ja, et mindre problem, har selv kjøpt et ekstra sett fra Petit, og V&B har også slikt liggende som regel.
Takker for tips om netbutikk, får sende avgårde en bestilling med diverse.
 
Bjarte H skrev:
Bård skrev:
rant denne ut i sanden?
Tror ikke det er noen som vil ta på seg utlegg og hele arbeidet. Hvis ingen ting skjer frem til nyåret bestiller jeg inn en palle ball lock Q2, dvs. 60 stk som er overhalt. Det kommer da på rundt 350,- stykket for de som er interessert.
Jeg tar nå imot reserveringer for fat til Trondheim pr. epost: bjarte.halvorsen(at)gmail.com
De som allerede har sendt epost/melding/postet her, og har fått svar, trenger ikke å sende på ny. Det gjelder altså brukte fat og jeg kan ikke garantere noen pris, men mest sannsynlig kommer det til å bli rundt 350,-
 
Da begynner det å bli få fat igjen, jeg har reservasjon på fat fra følgende personer:

Meg
Ørjan B
Oddvar Demmo
Geir Øyvind Sjømæling
Erlend F. Nordstrand
Frank Pettersen
Torgeir Solheim
Lars Tore
Arne martin
Tobias Johan Karlsen

Hvis du savner navnet ditt, send en ny epost :)
 
Da er alle ledige fat bestilt bort. Har ikke fått dem hjem enda, men Candirect ga jo beskjed om at de skulle sendes en av dagene i uken som gikk. Har dog ikke fått noen beskjed om at de er sendt, så kanskje han ikke klarte det likevel.
For de 60 fat à EUR 25,-  og samlet EUR 180 i  frakt har jeg blitt belastet kr 13.330,80 på min konto. Med mva (som jeg må betale når de kommer)  blir det  kr 16.663,50 - dele på 60 stk =
kr 278,- per stk.  Det eneste som da kommer i tillegg er fortolling, og det kan neppe bli en formue av det.
Beklager at jeg rotet meg inn i tråden til BjarteH - ser nå i ettertid at jeg  burde laget en egen tråd for ikke å gå surr i dette. Håper imidlertid at jeg har fått registrert alle som har bestilt av meg, og at Bjarte greier å holde styr på sine. Sorry -  skal skjerpe meg.


mvh

Fred
41415069
 
Hei Bjarte,

Mva har jeg da vitterlig regnet med i beløpene jeg oppga - trodde jeg. Mulig jeg ordla meg lite forståelig.
Tar det igjen:
Jeg er belastet kr 13.330,80  for 60 fat inkludert frakten hjem. 25% mva av denne summen må jeg betale til speditøren når fatene utleveres her.
25% av 13.330,80 = kr 3332,70 - summert = kr 16663,50 dele på 60 =  kr. 277,73 per stk. inkl. mva.
Så det er bare fortollingen, og mva av denne, som kommer i tillegg. Kan ikke skjønne annet.

mvh

Fred
 
Jeg ville iallefall lagt på noen % ekstra per fat. Eventuelt ventet med å oppgi en endelig pris til alt var betalt. Dette pga. at moms ikke blir beregnet ut i fra det beløpet du har betalt, men summen i euro. Hvis kursen stiger før tollvesenet mottar pakken vil også momsen stige.

Jeg synes det er surt og ende opp med å betale ekstra for alt arbeidet man har gjort. Selv den minste sum, da det er en prinsippsak :)
 
Enig Chriselv,
Det er også mulig jeg må - eller bør - legge inn en liten % ekstra i tilfelle det er et fat eller to av de 60 som er litt tvilsomme. Jeg har f.eks. før kjøpt en bunke fat hvor noen av lokkene var av kunststoff, og de er det nesten umulig å få tette. Måtte kjøpe nye stållokk til de.

Fred
 
FredT skrev:
Hei Bjarte,

Mva har jeg da vitterlig regnet med i beløpene jeg oppga - trodde jeg. Mulig jeg ordla meg lite forståelig.
Tar det igjen:
Jeg er belastet kr 13.330,80  for 60 fat inkludert frakten hjem. 25% mva av denne summen må jeg betale til speditøren når fatene utleveres her.
25% av 13.330,80 = kr 3332,70 - summert = kr 16663,50 dele på 60 =  kr. 277,73 per stk. inkl. mva.
Så det er bare fortollingen, og mva av denne, som kommer i tillegg. Kan ikke skjønne annet.

mvh

Fred

Du får helt sikkert noen gebyrer for handling av speditøren osv. Men disse får du ikke "vite" om før du får fakturaen fra speditøren.
 
For de som venter på noe godt - fikk nedenstående e-mail fra Candirect i dag.

mvh

FredT

Dear Fred,

thank you for your mail and your payment as well, all is packed meanwhile and waiting for shipment via DHL, but the wheather conditions have been here extremly unnormal. Tomorrow all will be done with the customs and we hope all will arrive in top condition at your home in norway!

We wish you all the best for 2011!

kind regards

Stefan Welfonder - www.candirect.de
 
Lykke til med DHL som transportør. Jeg husker at jeg bestilte et spesialverktøy for bil fra Tyskland, ble sendt med DHL. Verktøyet kostet under NOK 200, men DHL insisterte på at portoen også skulle regnes med slik at jeg kom over 200-kroners grensa, og da skulle de plutselig ha over 400 kroner i diverse gebyrer, i tillegg til momsen. Det tok atskillige eposter og innblanding av Tollevesenet som sannhetsvitne før de ga seg.
 
Tilbake
Topp