Fellesbestilling av corneliusfat?

Høres lurt ut. Jeg foreslår videre at Pengemannen (helst en i styret og da gjerne kasserer) mottar forhåndsbetaling fra alle som bestiller. De som da har bestilt et gitt antall fat til en oppgitt pris, betaler dette innen bestillingsfristen går ut. Så bestiller Organisatoren fat ihht. bestillingene som er registrert forhåndsbetalt. Dermed sikrer vi oss at alle som bestiller, faktisk vil ha fatene og har betalingsevnen som skal til. Dette reduserer stresset litt for Organisatoren.

I tillegg foreslår jeg at Organisatoren besørger pakking av fat i dertil egnet postpakke og putter i posten til folk utenom Oslo. Det må da på forhånd beregnes portokostnad/pris for riktig versjon norgespakke el.l., slik at dette også dekkes av forhåndsbetalingen.

Altså: Organisatoren organiserer alt av registrering av bestillinger, beregninger av porto/pris for pakker etc. Liste over alle bestillere og hva de skal betale, oversendes Pengemannen. Han sender ut e-post til alle bestillere med det de må forhåndsbetale.

Når bestillingsfristen har gått ut, bestilles alt som er forhåndsbetalt.

Dersom styret kan leve med litt risiko og evt. et midlertidig lager av fat som de må selge selv, er det bare flott om det kan bestille og legge ut for dette kjøpet. Men jeg tror det kan være klokt å organisere dette kjøpet som forhåndsbetaling-bestilling-leveranse.

I tillegg foreslår jeg at hvert fat belastes med 10 kroner ekstra til Organisatoren, slik at denne pr. pall får to fat gratis, for jobben.
 
kjartan j skrev:
Høres lurt ut. Jeg foreslår videre at Pengemannen (helst en i styret og da gjerne kasserer) mottar forhåndsbetaling fra alle som bestiller. De som da har bestilt et gitt antall fat til en oppgitt pris, betaler dette innen bestillingsfristen går ut. Så bestiller Organisatoren fat ihht. bestillingene som er registrert forhåndsbetalt. Dermed sikrer vi oss at alle som bestiller, faktisk vil ha fatene og har betalingsevnen som skal til. Dette reduserer stresset litt for Organisatoren.

I tillegg foreslår jeg at Organisatoren besørger pakking av fat i dertil egnet postpakke og putter i posten til folk utenom Oslo. Det må da på forhånd beregnes portokostnad/pris for riktig versjon norgespakke el.l., slik at dette også dekkes av forhåndsbetalingen.

Altså: Organisatoren organiserer alt av registrering av bestillinger, beregninger av porto/pris for pakker etc. Liste over alle bestillere og hva de skal betale, oversendes Pengemannen. Han sender ut e-post til alle bestillere med det de må forhåndsbetale.

Når bestillingsfristen har gått ut, bestilles alt som er forhåndsbetalt.

Dersom styret kan leve med litt risiko og evt. et midlertidig lager av fat som de må selge selv, er det bare flott om det kan bestille og legge ut for dette kjøpet. Men jeg tror det kan være klokt å organisere dette kjøpet som forhåndsbetaling-bestilling-leveranse.

I tillegg foreslår jeg at hvert fat belastes med 10 kroner ekstra til Organisatoren, slik at denne pr. pall får to fat gratis, for jobben.

Det synes jeg og,
og at det opplyses hvor mye det er usolgt på pallen,
kanskje noen tar noen flere fat enn de gjorde i utgangspunktet.
 
candirect.de 24.03.2010 18.40 skrev:
Eksempel:

Ett fat (ved bestilling av en palle med 60 fat) Q2 kommer på:

25€ (Q2) * 1,25 (moms) + 3€ (frakt) = 275 NOK (dvs. omkring 300,- totalt pr. fat med eventuelt fortollingsgebyr osv.)

Var dette for for 9 eller 18 liters fat?
 
Lars Erik skrev:
candirect.de 24.03.2010 18.40 skrev:
Eksempel:

Ett fat (ved bestilling av en palle med 60 fat) Q2 kommer på:

25€ (Q2) * 1,25 (moms) + 3€ (frakt) = 275 NOK (dvs. omkring 300,- totalt pr. fat med eventuelt fortollingsgebyr osv.)

Var dette for for 9 eller 18 liters fat?
18
 
Er gjerne med på 6 fat, men om det er mulig kunne eg godt tenke meg Q1 viss det blir aktuelt å bestille fleire kvaliteter. Viss ikkje, går Q2 bra det også. Har bra erfaring med kjøp av brukte fat fra før, da fra maltbazaren.dk
 
Etter en rask telling har folk nå samlet vist interesse for over 100 fat 19L i denne tråden. Bør være potensiale for et par-tre paller av det slaget, da.
 
Kunne godt tenke meg et slikt tilbud selv, men hvordan blir det med forsendelse til tromsø? ser for meg å rive i 4 fat først som sist jeg.
 
Jeg har sendt en e - post til kasserer i Norbrygg, ang. om de er interessert i å ta seg av den økonomiske biten. Som det ble nevnt har han mye å gjøre for tiden, så svaret kommer når det kommer.

Ellers ser jeg for meg at 100 fat +++ fort blir ganske mye arbeid, selv om det bare skulle være en enkel sak som innbetalinger må alt føres opp, bekreftes, purres osv. osv. Er Norbrygg villige til å ta litt av arbeidet er nok likevel det det aller beste  :yes: Pakking og shipping kan være en liten dugnad?? Det blir mange enkeltpakker..

2 - 3 Paller åpner for å ha flere destinasjoner. Feks. Oslo, Trondheim og eller Bergen / Stavanger. Å få noen til å oppbevare fat og gi muligheter for henting burde gå greit. Dette kan jeg gjøre i Trondheim, og sikkert mange flere rundt om i landet :skitbra:
 
Strengen er blitt ganske overskygget av ønsket om brukte fat etterhvert. Dersom det fortsatt er noen interesse for nye, har jeg fått en cirkapris fra Humlegården på 670,- for 19-litere og 635,- for 9-litere. Dette er priser omregnet til norske kroner, inkludert frakt (til Oslo) og moms. Prisene forutsetter at vi klarer å stable på beina en egen bestilling på en pall = 54 stk 19-liters og evt. 18 stk 9-liters, eller i allefall i nærheten.

Vi må vurdere å starte en ny streng for bestilling av hhv. nye og brukte fat for å unngå alt for mye surr, men dette er i allefall til info så langt.
 
Hei

Jeg ønsker å hive meg på nye fat ca 5-6 stk hvis det blir noe av fellesbestilling av disse.670  kr eller
750 som ola på petit, jeg mener vi bør kjøpe av ola som er en go`e sponsor trenger slike
som stiller opp.
 
Enig med at det bør deles opp i ulike initiativer dette. For meg er det bruktprisen som er interessant, siden jeg ikke har altfor mye peng på bryggebudsjettet.
Jeg tror at noen fra styret bør komme på banen her nå. Ellers får bare dere enkeltpersoner ta tydelig grep og tilby et greit opplegg for fellesbestilling/betaling/leveranse.
 
kjartan j skrev:
Enig med at det bør deles opp i ulike initiativer dette. For meg er det bruktprisen som er interessant, siden jeg ikke har altfor mye peng på bryggebudsjettet.
Jeg tror at noen fra styret bør komme på banen her nå. Ellers får bare dere enkeltpersoner ta tydelig grep og tilby et greit opplegg for fellesbestilling/betaling/leveranse.

Angående NYE fat har allerede styret i Norbrygg vært på banen, bare sjekk tidligere innlegg fra Yders (kasserer i styret). Konklusjonen var at vi ikke ville få en god nok pris fra Petit til at det ble arrangert noe fellesinnkjøp fra ham i denne omgang. NM - tilbudet til Vinogbar.no på 4 fat er nok per dags dato det beste tilbudet på nye fat, innenlands.
 
Bjarte H skrev:
Angående NYE fat har allerede styret i Norbrygg vært på banen, bare sjekk tidligere innlegg fra Yders (kasserer i styret). Konklusjonen var at vi ikke ville få en god nok pris fra Petit til at det ble arrangert noe fellesinnkjøp fra ham i denne omgang. NM - tilbudet til Vinogbar.no på 4 fat er nok per dags dato det beste tilbudet på nye fat, innenlands.

Ser ut som Vin og bar ikke har sitt NM-tilbud lenger..
 
Tilbake
Topp