Fellesbestilling av corneliusfat?

Woah. Hvis du får de såpass billig som 35 euro per stykk pluss frakt, vil jeg også være med! Fire stykk høres ut som en fin mengde for min del.

Mvh,
Tobias
 
Er det Valmadrera fat han candirect fysaken shipper eller? Hvis det er originale cornelius så er jeg interessert i et par stk. Hvis ikke vil jeg ha null.
 
Coop skrev:
Er det Valmadrera fat han candirect fysaken shipper eller? Hvis det er originale Cornelius så er jeg interessert i et par stk. Hvis ikke vil jeg ha null.

Er de fra Valmadrera dårlige?
 
De har andre valves enn de andre produsentene da poppetsene sitter fast i et spor på innsiden av ventilen. Har slitt med å holde trykk på ett av mine fem og måtte bytte en del dilldall som føtter på lukkemekanismen, reductionvalve og o-ringer. Ellers er de som standard cornies.
 
Coop skrev:
De har andre valves enn de andre produsentene da poppetsene sitter fast i et spor på innsiden av ventilen. Har slitt med å holde trykk på ett av mine fem og måtte bytte en del dilldall som føtter på lukkemekanismen, reductionvalve og o-ringer. Ellers er de som standard cornies.

Ved å kjøpe Q1 regner jeg med at vi vil unngå det meste du nevner her. Det er selvfølgelig mulig at poppetsene er litt anderledes, ellers er nok ventiler, lokkføtter, oringer osv. byttet og testet :)

Jeg har forøvrig sendt e-post til dem om hvilke merker fatene er, om prisen er inkludert Tysk moms og så har jeg etterlyst fraktkostnadene på 2 paller (2* 60/40/20). Jeg ser for meg at det kan bli så mange fat av dette her at det kan bli en del administrering.
 
Ved å kjøpe Q1 regner jeg med at vi vil unngå det meste du nevner her. Det er selvfølgelig mulig at poppetsene er litt anderledes, ellers er nok ventiler, lokkføtter, oringer osv. byttet og testet :)

Jeg har forøvrig sendt e-post til dem om hvilke merker fatene er, om prisen er inkludert Tysk moms og så har jeg etterlyst fraktkostnadene på 2 paller (2* 60/40/20). Jeg ser for meg at det kan bli så mange fat av dette her at det kan bli en del administrering.
[/quote]

Hør gjerne med Yngve ('Yders') i styret, han tok seg av fellesbestillingen ifjor og har litt erfaring ;)
 
Min eneste bekymring med Valmadrera ventilene har vært om de gir økt mulighet for infeksjon i fatene. Er aldri helt sikker på om jeg har vasket de godt nok... Men, touch wood, så langt har det ikke vært noen problemer.
 
Siste oppdatering, svarene kommer stort sett innen timen fra jeg har sendt dem :skitbra:

Candirect.de 17.45.2010 skrev:
Dear Bjarte,

- the tanks are from safer, aeb, cornelius or other brands

- they contained cola, beer or water in earlier times before they came to us

- on some tanks are symbols of brewing and bottling companies

- mosts tanks have the black rubber top, some have other colours

- the prices are without german tax

- we are waiting for the offer of the shipping companie, then i can tell you more

- there are no 9 litre tanks in used condition available

- we can make a picture of the tanks for you


kind regards - Mit freundlichen Grüßen

Stefan Welfonder - candirect
 
Hei alle sammen!

Flott at forumet brukes til fellesbestillinger!

Dessverre kunne ikke Ola på Petit gi oss bedre pris enn 750kr per fat levert i oslo. Jeg vet at Vin&Bar akkurat nå har et tilbud på 4 fat til 2900. Det blir faktisk litt billigere, derfor slår vi ikke til.

Etter NM blir uansett 20 fat lagt ut for salg.

Hilsen
Yngve
Norbrygg
 
Ut fra beskrivelsen til Candirect ser det for meg ut til at den eneste forskjellen mellom Q2 og Q1 er utseendet. Er det noen vits å bla opp ca en hundrelapp ekstra (med mva) pr fat for utseendets skyld? Tja, kanskje... Jeg er uansett interessert i et par fat eller kanskje flere.
 
Jeg kunne tenke meg å få en oversikt over hvor mange som kun ønsker nye fat, eller som ønsker 9l og 12l-ere. Og for dem som ønsker brukte fat, hvor "brukte" de skal være med utgangspunkt i de 3 kvalitetene vi fikk fra candirect.

Er det mulig å legge inn en avstemning eller noe i denne tråden, for de som har myndighet til slikt?  :)


- Og er det noen som vet om andre seriøse aktører som kan håndtere en slik bestilling?
 
Mulig det er nevnt, men hvordan gjøres det med utleveringen til de enkelte? Må man møte opp eller vil noen kunne vidresende fat med posten til de ytterste utkantene av Norge? Vi kunne vært interessert i noen fat dersom det siste er en mulighet  :yes:
 
For min del er Q3-alternativet helt greit, Q2 best.

De fire fatene jeg har nå bestilte jeg fra www.chicompany.net. De var raske og fatene i den standarden som beskrevet. De skal også kunne håndtere store bestillinger. Frakt fra USA kan kanskje bli en liten utfordring da.
 
Gode nyheter folkens!

candirect.de 24.03.2010 18.40 skrev:
Dear Bjarte,

today we have got the offer by DHL:

1 pallet to Oslo: 155,00 euros
1 pallet to Trodheim: 155,00 euros
2 pallets to Oslo: 275,00 euros

full europallet till 210 cm, 80 cm x 120 cm

kind regards - Mit freundlichen Grüßen

Stefan Welfonder - candirect

Eksempel:

Ett fat (ved bestilling av en palle med 60 fat) Q2 kommer på:

25€ (Q2) * 1,25 (moms) + 3€ (frakt) = 275 NOK (dvs. omkring 300,- totalt pr. fat med eventuelt fortollingsgebyr osv.)

- og så kommer selvfølgelig hver enkelt mottakers postgang i norge.

Dette synes jeg er en svært god pris, hva synes så dere? Nå som vi har fått den, eller mye av den, informasjonen vi behøver fra denne leverandøren ser jeg ikke poenget i å vente stort lenger med bestillingen, hvis det er candirect vi skal handle fra.

:skitbra: :skitbra: :skitbra:
 
Er Norbrygg interessert i å ta "kostnaden" med å kjøpe inn fatene, for så å selge videre til personer som har bestilt på forhånd?

Kan man også slenge på litt av hvert av koblinger og pakninger etter hver enkelt ønske, eller blir det for mye å administrere for den som skal gjøre det?
 
Yngwie skrev:
Er Norbrygg interessert i å ta "kostnaden" med å kjøpe inn fatene, for så å selge videre til personer som har bestilt på forhånd?

Kan man også slenge på litt av hvert av koblinger og pakninger etter hver enkelt ønske, eller blir det for mye å administrere for den som skal gjøre det?

Jeg kan sette opp en bestilling for fat og koblinger, men jeg har ikke et verv i Norbrygg hvis det er nødvendig.

Ellers kan jeg legge ut for en bestilling selv. Det er da selvfølgelig litt begrenset hvor mange fat, men en palle a 60 stk burde gå :)
 
Hør evt med Yders (Yngve) i styret. Det er han som er kasserer. Vet bare ikke om han har energioverskuddet til det nå etter et travelt NM, men man vet jo aldri :p
 
Tilbake
Topp