Dei er mykje mjukare en dei armerte. Og normal bruk er du no ikkje over 2bar.Ah. Og de er fleksible i kjøleskap og tåler noen bar?
Den er vel ganske stiv når den vert kjølig?Biltema har 6mm vanslange.De koster 29,9 for 10m
Er då ganske over kill. Normalt frå regulator er max 2-3 bar. Serverings trykk er litt over eit barBruker ikke fat men hva med vanlige gasslanger? Oksygen, acetylen, propan? Eller slanger til mig/mag/tig pistoler?
Men for allt jeg vet, det kan jo være noe slikt du bruker nå.
Du trenger ikke noe spesielt sterke slanger, vi jobber med ekstremt lavt trykk, det er bare noen få gram som drar i slangen, men du må ha noe som holder slangene på koblingen, da er armerte suverene, hva med å øke lengden for å få ned spennet, er ikke det en mulighet, jeg må ihvertfall gjøre det.
Jeg brukte 3 mm. pvc slange på 5 mm stuss til øl,og 2 bar til karbonering, den spratt av med 10 liter øl på gulvet, forkastelig og bruke slanger med bare 1 mm. gods, det er ikke hold i dem alene og slangeklemmer er et helv... på slanger uten noe gods i veggene.
Jeg må spørre.
Er det normalt at det pipler gass ut av koblingen, akkurat der hvor man ser en "ring" av mellomrom på toppen?
Dette er tredje koblimgen jeg oppdager som gjør det nå. Det er ebay-koblinger men ser kliss like ut som det man får på bryggebutikker.
Det er ikke en strøm av gsss, men en boble dukker opp der med lav frekvens.
jepp, derfor brukte jeg og korte men det blir nesten mer problemer av det. Har du en ekstra lang kan du ta den utenfor skaper for å tvangskarbonere.Du sier noe om godset og klemmer der ja. Kanskje jeg skal kjøpe en ny timeter med armert og bare prøve mye lengre slange. Aberet er at det blir litt kaos i kjøleskapet med 5 slike lange slanger.
Er ikke sikker på hvor du mener, men gass skal uansett ikke piple ut.
Koblinger som ser dønn like ut behøver ikke være like, det bør stå BMC på dem ellers kan det være noe Kinadrit, ihvertfall hos Petit kan du be om og få de gode.
Angående hvor du mener , er det på toppen hvor du kan skru av og ta ut delene ?