Forskudd på Speidel hos Petit Agentur?

StoreMy skrev:
Å ha disse på lager vil medføre to fraktstrekninger og dermed høyere pris, i tillegg til mer bundet kapital for Petit som også skal forrentes.
Med lager kommer også behov for mer plass og arbeid.
Rett fra leverandør er en god metode for å holde kostnadene nede.

Enig!

Dessuten er man jo garantert å få en som ikke har stått å støvet ned på et lager!
Har jo vært litt fabrikkoppgraderinger på disse, så det er betryggende å få en rett fra produksjonslinja :skitbra:

StoreMy skrev:
Rutof skrev:
Det jeg syns er rart at han ikke har noen 20litere på lager når han selger så mye av de. Det ville jeg ha gjort. Raskere levering og mer happy kunder. Ville også hatt en 50 liter på lager. De større som bestillings vare.

Å ha disse på lager vil medføre to fraktstrekninger og dermed høyere pris, i tillegg til mer bundet kapital for Petit som også skal forrentes.

Det vet jeg selvsagt. Ville blitt litt høyere pris, men ikke så mye. Gulleroten hadde vært rask levering og mer fornøyde kunder. Driver selv nett butikk og kunder flest vil ha rask levering. Jeg har det som er mest pop på lager og det som selges mindre av på bestilling. Skal man drive butikk så må man også ha lager. Det koster selvsagt. Rett fra leverandør funker godt vist leverandøren kan sende asap. Men det gjør de ikke her :)

Rutof skrev:
StoreMy skrev:
Rutof skrev:
Det jeg syns er rart at han ikke har noen 20litere på lager når han selger så mye av de. Det ville jeg ha gjort. Raskere levering og mer happy kunder. Ville også hatt en 50 liter på lager. De større som bestillings vare.

Det vet jeg selvsagt. Ville blitt litt høyere pris, men ikke så mye. Gulleroten hadde vært rask levering og mer fornøyde kunder. Driver selv nett butikk og kunder flest vil ha rask levering. Jeg har det som er mest pop på lager og det som selges mindre av på bestilling. Skal man drive butikk så må man også ha lager. Det koster selvsagt. Rett fra leverandør funker godt vist leverandøren kan sende asap. Men det gjør de ikke her :)

Veeel, går prisen opp i Norge er det nok flere som bestiller direkte fra Tyskland, dermed ikke mer fornøyde kunder, men mindre kunder.. pluss at det er betryggende å få varen rett fra fabrikk, slik som Marhorn skriver

Hva er vanlig leveringstid på Speidel for tiden? Jeg har nå ventet i to måner, det er betydelig lengre en hva jeg tenkte meg når jeg bestilte i begynnelsen av september. Hadde håpet å kunne brygge øl til jul på ny maskin.

Snåle greier, snakka med Ola for et par dager siden, og bestilte en 20liter. Fikk spørsmål om jeg ville ha den fra Tyskland = ca 4 uker eller fra han = ca 2 uker.
Jeg valgte selvsagt korteste leveringstiden med oppkrav. Nissen kommer tidlig i år :clap:

Åsmund_ skrev:
Regner med at speidel vil holde seg i pris der den ligger i dag, er ikke sikker på hvordan andre en petit importerer speidelene sine.

humleogmalt.no påstår at de har en speidel20 på lager.
http://humleogmalt.no/index.php?route=product/product&product_id=465&search=speidel
Det går også rykter om at bryggselv.no kommer til å føre speidel på nyåret (og da med varer på lager). Dette burde resultere i økt konkurranse og lavere priser.

Kjøleren som er avbildet hos humleogmalt er ikke originalkjøleren, med mindre Speidel har gåt bakover designmessig.
Den påstanden underbygges av at de også selger Speidlekjølere som ser bedre ut: http://humleogmalt.no/index.php?route=product/product&product_id=466
Tror heller ikke at det blir så veldig skjerpet konkurranse. Så lenge produktene kommer fra samm eleverandør blir det ikke veldig mye å spare. I beste fall kan de som har penger på bok og ikke noe bedre å invester dem i gjøre gode paritkjøp.

Speidel er i mine øyne (selv om jeg aldri har sett eller prøvd den selv)
Ikke spesielt overpriset.
Spesialutstyr som den sannsynligvis går under koster litt.
Bygger man selv koster det også penger, tid og kompetanse.
Mitt 100 literbryggeri er bygget billigest mulig med gratis vvb, og deler fra kina. Betydelig mange "trebrettinger" ligger i det også.
Kunne nok kjøpt en speidel for prisen, regnet med arbeidstid kunne jeg kjøpt tre :)

magne1972 skrev:
Speidel er i mine øyne (selv om jeg aldri har sett eller prøvd den selv)
Ikke spesielt overpriset.
Spesialutstyr som den sannsynligvis går under koster litt.
Bygger man selv koster det også penger, tid og kompetanse.
Mitt 100 literbryggeri er bygget billigest mulig med gratis vvb, og deler fra kina. Betydelig mange "trebrettinger" ligger i det også.
Kunne nok kjøpt en speidel for prisen, regnet med arbeidstid kunne jeg kjøpt tre :)

Enig i den. Vi snakker om rustfritt stål og PLS i en solid utførsel.

Kjøpte min 50 liter i September, det gikk fort, under to uker. Ingenting å utsette på Petit, raskt og effektivt.

Ola hadde 50 liter'n på lager da jeg kjøpte, sendte den dagen etter bestilling og var rigget opp hjemme etter tre dager :skitbra: han har jo ofte noen maskiner på lager :)

Andersp skrev:
Hva er vanlig leveringstid på Speidel for tiden? Jeg har nå ventet i to måner, det er betydelig lengre en hva jeg tenkte meg når jeg bestilte i begynnelsen av september. Hadde håpet å kunne brygge øl til jul på ny maskin.
Jeg bestilte også min i begynnelsen av september, og den ble sendt fra Tyskland på dagen etter fire uker. Nøyaktig som spesifisert, typisk tysk.

4 uker leveringstid hos Petit :jaha:, jeg kjøpte hos bakke brygg i Trondheim, de sender ikke i posten, men fikk et søskenbarn til å hente det i butikken og levere det på posten.
5 dager senere var Speidelen  hos meg  :D

StoreMy skrev:
Åsmund_ skrev:
Regner med at speidel vil holde seg i pris der den ligger i dag, er ikke sikker på hvordan andre en petit importerer speidelene sine.

humleogmalt.no påstår at de har en speidel20 på lager.
http://humleogmalt.no/index.php?route=product/product&product_id=465&search=speidel
Det går også rykter om at bryggselv.no kommer til å føre speidel på nyåret (og da med varer på lager). Dette burde resultere i økt konkurranse og lavere priser.

Kjøleren som er avbildet hos humleogmalt er ikke originalkjøleren, med mindre Speidel har gåt bakover designmessig.
Den påstanden underbygges av at de også selger Speidlekjølere som ser bedre ut: http://humleogmalt.no/index.php?route=product/product&product_id=466
Tror heller ikke at det blir så veldig skjerpet konkurranse. Så lenge produktene kommer fra samm eleverandør blir det ikke veldig mye å spare. I beste fall kan de som har penger på bok og ikke noe bedre å invester dem i gjøre gode paritkjøp.

Regner med at prisen er der den skal være. Essensen her er at det er at det er flere leverandører som lagerfører varen, og at du har et alternativ til direkte kjøp fra speidel via petit. Argumentet til marhorn om å slippe unna en nedstøva maskin er faktisk et godt argument for å kjøpe via petit og ikke din lokale bryggebutikk.

Har sett mye rare bilder av speidel kjølere i norske nettbutikker, men ville ikke ha tenkt så mye over bildene :)

For min del så var valget å betale på nett og få den fraktfritt fra Tyskland (4 uker)eller 500 ekstra for å få den  fra petit asap. bstilte da billigste... angra etter to dager og ringte Petit. " kan jeg gjøre om? Jeg vil gjerne ha den fortere. Har du en på lager?"
Og det fixa de for meg. henta etter to dager på posten og inni lå fakturaen på frakta.  betalte den gladelig samme kveld. Heia PETIT. :skitbra:

Tilbake
Topp