Jørgen E
Norbrygg-medlem
Har allerede en WLP007 som husgjær til (på 5.generasjon nå) men etter en liten fadese med en feilpitch/overpitch på en hveteøl i går, må jeg uansett kjøpe inn en ny hveteøl-gjær. Da jeg ønsker å ha denne gående fremover kunne jeg ønske meg en litt alsidig gjær.
(Kjøleskap er planlagt å kjøpe inn i løpet av de neste 2-3 ukene, så tempkontroll blir ikke noe problem)
Finnes det en god gjær som er temmelig allround til dette formålet? - lett å høste (topphøsting foretrekkes)
Litt usikker på dette området da jeg nylig startet med fersk gjær.
Hveteøl er jeg ganske usikker på, men liker det meste. Litt ioverkant belgiske saisoner er kanskje ikke min største favoritt. Men en god belgisk Wit er ikke å forrakte.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
(Kjøleskap er planlagt å kjøpe inn i løpet av de neste 2-3 ukene, så tempkontroll blir ikke noe problem)
Finnes det en god gjær som er temmelig allround til dette formålet? - lett å høste (topphøsting foretrekkes)
Litt usikker på dette området da jeg nylig startet med fersk gjær.
Hveteøl er jeg ganske usikker på, men liker det meste. Litt ioverkant belgiske saisoner er kanskje ikke min største favoritt. Men en god belgisk Wit er ikke å forrakte.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Sist redigert: