Da er første allgrain batch utført og gjærte ferdig. Resultatet: hmm. Det har en usmak lukt som er vanskelig å sette navn på. Kona mener det er "syrup lukt/smak", jeg kan se det kan ligne det. Først så luktet det litt "stillestående vann", men har gått over til en mer sørlig lukt/smak. Har også noe ettersmak som ikke er topp.
To teorier (jeg er fersk i gamet).
1. Gjæringstemperaturen i Kegmenter var for høy. Dette viser også grafen til fra Rapt pill. Den viser opp til 27 grader i Kegmenter på det høyeste de første dagene (rød linje).
2. Andre teori er vannkvaliteten. Etter fått bekreftet fra kommunen vannprofilen er følgende resultat.
Basert på dette foreslår Brewfather at jeg burde ha lagt til dette:
Takk for alle innspill!
- Brygget denne: American IPA, https://drive.google.com/file/d/1Rj6HeYjAtvixh1PwhNL0EhXT9UwIBMkK/view (
- Stått til gjæring ca 14 dager.
- Stod i et Rapt gjæringsskap på 20C, men først halvveis ca så stilte jeg inn (fant ut) at Rapt Pill måtte velges for at temperaturen skulle matche den som er inne i Kegmenteren.
To teorier (jeg er fersk i gamet).
1. Gjæringstemperaturen i Kegmenter var for høy. Dette viser også grafen til fra Rapt pill. Den viser opp til 27 grader i Kegmenter på det høyeste de første dagene (rød linje).
2. Andre teori er vannkvaliteten. Etter fått bekreftet fra kommunen vannprofilen er følgende resultat.
Basert på dette foreslår Brewfather at jeg burde ha lagt til dette:
Takk for alle innspill!