Prøv 100% Vienna da
Venter spent
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oppdater gjerne tråden om du får til noe lignende, er blitt favoritten på matbutikken den der.får vel prøve det også etterhvert. Klorer på en oppskrift nå med pils og lys munich i tillegg til vienna samt en dæsj Carafa III for å treffe i nedre del av BJCP krav til farge. Står fortsatt pils i gjæringskammeret så venter på kapasitet også
Er ikke den ganske lys? Tenker å brygge en vienna med 100 % vienna i løpet av året. Får kjøpe en boks og sammenligne.Hei,
noen som har brygget en Vienna Lager og kommet nærme Frydenlund sin «fatøl»?
Tips til oppskrift mottas med takk!
Vis vedlegget 44780
Er ikke den ganske lys? Tenker å brygge en vienna med 100 % vienna i løpet av året. Får kjøpe en boks og sammenligne.
Typedefinisjonen lener seg vel mot den meksikanske tradisjonen. Det originale wienerølet var lysere, tror jeg. Men som en klok mann sa; alle øl blir bedre når man tilsetter litt münchener malt.Den er definitivt lys og utenfor stilarten, jeg tipper den er en blanding av Vienna (30-50%) og Pils (50-70%) eller noe i den retningen.
Prøver å få klemt inn en bryggedag denne uka med en Vienna etter BJCP boka og så får jeg sammenligne og se hvilken jeg liker best da (og så justere å brygge igjen)
18 ebc jeg blir fortsatt for mørkt for meg
Når jeg tenker Vienna vil jeg ha noe mørkere og mer malt smak enn pils, uten å havne i "Bayer land"
Vienna stammer sikkert fra Wien, men Mexico kommer sikkert inn her:Det er det jeg mener. Det er jo helt høl i hue, Vienna stammer jo fra Wien
Vienna stammer sikkert fra Wien, men Mexico kommer sikkert inn her:
Vienna lager in exile...
Vienna Lager in Exile - Brew Your Own
Ser den. Kom bare på at jeg hadde lest noe om den variantenJeg har hørt det, men aksepterer ikke det som den nye normen
Jeg har hørt det, men aksepterer ikke det som den nye normen
Typedefinisjonen lener seg vel mot den meksikanske tradisjonen. Det originale wienerølet var lysere, tror jeg. Men som en klok mann sa; alle øl blir bedre når man tilsetter litt münchener malt.