Bålkoking går så fint, så. https://forum.norbrygg.no/threads/balbrygging.36676/ Bare å komme seg noen meter ut i marka.Bålkoking forekommer meg noe vanskelig her i tettbebyggelsen. Går det greit å lage einerlågen i en en vanlig Grainfather? Og fortsette brygget på normalt vis for deretter å sette det varmt for gjæring?
Er "wlp6788 Norwegian Farmhouse ale" kveik like god som den som kan samles fra flaske eller annet?
Ikke noe problem å lage logen i grainfatheren. David Heath har mange YouTube videoer hvor han brygger gårdsøl i grainfather.Bålkoking forekommer meg noe vanskelig her i tettbebyggelsen. Går det greit å lage einerlågen i en en vanlig Grainfather? Og fortsette brygget på normalt vis for deretter å sette det varmt for gjæring?
Er "wlp6788 Norwegian Farmhouse ale" kveik like god som den som kan samles fra flaske eller annet?
PBW over natten tar det.Njaaa, min erfaring er at einerlog og damp fra einerlog kan sette seg som et belegg på metall som er vanskelig å få bort.
Ikke at det har noe å si, det er bare kosmetisk, men kanskje noe en vil unngå i en bryggemaskin til flere tusen...
Trenger ikke gå så avansert til verks. Det tørker fint i romtemperatur også, tar bare litt lenger tid.
Avhengig av hvor fast gjæren er, tykkelse, mengde.. et par-tre dager minst.Ok. Har du erfaring med hvor lang tid det tar?