Garnbakken Vennebryggeri

Lars G Berg

Norbrygg-medlem
Noen bilder fra kjøkkenversjonen av bryggeriet. Kjele fra europris med 1/2" kran som passet rett i orginal hullet.
Slanger og koblinger fra morebeer, og pumpe fra http://greatbreweh.com/Beer_Pump.html Er tenkt å bruke sammen med hoprocketen som jeg ikke har testet ennå, og til sirkulering under mesking. Selv om jeg mesker i pose satser jeg på at dette vil hjelpe  :yes:
 

Vedlegg

  • kjkVE1.jpg
    kjkVE1.jpg
    209 KB · Sett: 1.559
  • kjkVE2.jpg
    kjkVE2.jpg
    219,5 KB · Sett: 1.563
  • kjkVE3.jpg
    kjkVE3.jpg
    164 KB · Sett: 1.543
Søk på youtube etter blichmann hoprocket så ser du den i aksjon.
Tenker å kjøre vørteren gjennom humleraketten som da er fylt med humleblomst. Pumpa drar forhåpentligvis vørteren greit igjennom.
 
Lars G Berg skrev:
Søk på youtube etter blichmann hoprocket så ser du den i aksjon.
Tenker å kjøre vørteren gjennom humleraketten som da er fylt med humleblomst. Pumpa drar forhåpentligvis vørteren greit igjennom.
Pass på å ikke fyll den helt full. Ellers så fungerer den utmerket.
 
Har nå testet pumpa på to brygg. Dette var ekstrakt med steeping av spesialmalt. Brukte pumpa slik.
Startet å sirkulere de siste fem minuttene av koketiden for å få den desinfisert. Fortsatte å sirkulere underveis i nedkjølingen med slangen inntil kanten av kjelen slik at det ble god sirkulasjon på vørteren. Kjølte ned til 20 grader på ca20 minutter, noe som er god forbedring. Har kun 5m kjølespiral så har slitt litt med dette. Lot vørteren vile litt før jeg brukte pumpa til å overføre til gjæringskaret. Ble godt med skum så håper den fikk luftet seg bedre enn vanlig også. Skal flaskes om en uke så da får vi se hvordan utgjæringen har gått.
Må finne på noe for å slippe å holde pumpa hele tiden, men det er under planlegging  :yes:
 
Ser bra ut! Har tenkt litt paa den pumpa selv. Hvor stor er kjelen din, den ser ikke saa vaerst ut  :)
 
Det er en 25l hyttekjele som de selger hos europris. 25 liter er veldig nære kanten så jeg koker som regel 22-23l.
 
Jeg har to av de pumpene og de er absolutt verd prisen sin :)
Lurer på om jeg betalte rundt $20 i frakt for dem? Helt ok.

Jeg har laget to hull i en treplate med passende hullsag som pumpene går ned i. Funker strålende som en enkel montering.
 
Bjarte H skrev:
Funker pumpa fremdeles bra? Og husker du hva det ble i frakt sånn omtrent?

Hei,

Jeg fikk pumper derfra i går.

Betalte $119,90 for to pumper og $25,35 for 15ft 1/2 silikonslange.
Betalte $24,50 i frakt.

Frakten fra Canada til Norge tok 8 uker og pakken sendes uten sporingsnummer.
Fordelen var at pakken kom rett i postkassa.
 
8 uker??? Fikk mine på rett over en uke, jeg, tror jeg. Fikk shippingbekreftelse bare noen timer etter bestilling.
 
Dette var svaret jeg fikk da jeg ba om sporingsnummer:

Shipping to Norway has no tracking number . We ship by Ground . It take 4 to 5 weeks. It by air we would need to charge $50
with tracking $65. We do take a picture at the post office if it does not arrive we have proof that we did ship the unit!


Men det tok altså 8 uker omtrent på dagen.
Fikk ikke noe svar når jeg begynte å etterlyse etter ca. 6 uker heller :help:

Pakken kom som sagt rett i postkassa og den bar ikke noe spor av at tollvesenet hadde tatt den inn til kontroll heller.

Uansett bare glad for at den kom frem..
 
Fikk heller aldri noe svar, men den var fremme på kort tid når jeg sendte mail å sa at jeg måtte ha den før avreise tilbake til Norge.
Fungerer forøvrig fortsatt bra :)
 
Tilbake
Topp