Gass ventil til krabbekoker fra jula

Noen som vet åssen ventil jeg burde bruke på propan flaska for optimal effekt til krabbekoker fra jula? Har brukt en jeg tok ifra en grill men flammene virker litt "slappe" pluss at det soter litt så noe må være feil.
Så spørsmålet er hvor mange mbar bør jeg ha på regulatoren?
 
Sist redigert:
Du trenger nok en såkalt høytrykk regulator. Fant en sjøl på en eller anna hyttebutikk, var det .no? Men måtte på Tess for skrukobling. Samme regulator som er brukt for diverse lansebrennere. Tror de går opp til 2 Bar, regulerbart.
 
Du trenger nok en såkalt høytrykk regulator. Fant en sjøl på en eller anna hyttebutikk, var det .no? Men måtte på Tess for skrukobling. Samme regulator som er brukt for diverse lansebrennere. Tror de går opp til 2 Bar, regulerbart.
Okei,jeg tror den jeg har er bra da den gir ett trykk på 28-30 mbar og kokeren krever 30mbar, fikk ihvertfall til ett brygg her om søndagen men dæven å mye sot det ble gitt
 
Du m
Okei,jeg tror den jeg har er bra da den gir ett trykk på 28-30 mbar og kokeren krever 30mbar, fikk ihvertfall til ett brygg her om søndagen men dæven å mye sot det ble gitt
Du må nok få justert brenneren for det skal ikke sote noe særlig fra en gassbrenner.
 
Klemma justerer luftblandingen. Den skal være justert fra fabrikk og posisjon markert med merkepenn. Fulgte med en advarsel om at den ikke skal flyttes på, men hvis det er helt stengt må den ha forskjøvet seg. Var ca 2cm åpning på min.
 
På vår brenner står det 32mBar.
Da vi byttet ut standard regulator med en som gikk opp til 2 bar så endret effekten seg dramatisk! Endelig får vi anstendig kok på brygget vårt. Anbefales dersom brenneren gir for lite varme.
 
Tilbake
Topp