Ville bare oppdatere denne:
Har nå laget mangrove Jacks mango rasberry cider. Den ble en storslager her i huset. Jeg tilsatte 200 gr sukker til settet. Endte opp på 1045. fg ble 1008. Anbefales.
Ja akkurat, ble litt lav OG med bare en kilo. Har også nettop åpnet en flaske pærecider fra bulldogbrews. Bulldog brews perfect pear cider. Den er kjempe god. Den beste jeg har laget hittil. Anbefales! Kjøpte den på Safiren i Sandnes.Hva mener du med att du tilsatte 200gr brukte du altså 1200gr istede for 1000gr ?
Den må jeg se om jeg finner, mange som skryter av Mango passion fra mj så tenkte å prøve den ogsåJa akkurat, ble litt lav OG med bare en kilo. Har også nettop åpnet en flaske pærecider fra bulldogbrews. Bulldog brews perfect pear cider. Den er kjempe god. Den beste jeg har laget hittil. Anbefales! Kjøpte den på Safiren i Sandnes.
Den har jeg ikke prøvd! Lager egentlig sider til samboer men godt er det jo. Den jeg nevnte i sted var faktisn billigere også så det er jo et +Den må jeg se om jeg finner, mange som skryter av Mango passion fra mj så tenkte å prøve den også
Den har jeg ikke prøvd! Lager egentlig sider til samboer men godt er det jo. Den jeg nevnte i sted var faktisn billigere også så det er jo et +
Nei! Har dessverre ikke det. Dyr frakt! Mye bra om Evil Dog IPA og hammer og thor på nettet. Spurte til oged bryggselv om de kunne tenke seg å få dem inn. Svaret var at de skulle ta det opp internt...Ser Bulldog brew har en del forskjellig øl, prøvd noen av dem ?
Nei! Har dessverre ikke det. Dyr frakt! Mye bra om Evil Dog IPA og hammer og thor på nettet. Spurte til oged bryggselv om de kunne tenke seg å få dem inn. Svaret var at de skulle ta det opp internt...
WOW! Da er det ekstra gøy da. Har laget mye godt. Noe ikke så godt og noe helt fantastisk. Tro meg, Den første blir nok ikke den sisteOkei, ja ser det er kun vinsenteret som levere i norge. Morro å prøve, er første dunken vi settee her hjemme
Mangrove?Tar opp tråden her og spør, hvordan ble ingefærølet?
Er litt lysten på å sette den selv, men er usikker.
Selvfølgelig er smak noe som er subjektivt, men om noen gidder å ta seg tiden til å gi en liten bedømming av brygget hadde det blitt satt stor pris på
Jepp. Har du prøvd den?Mangrove?
Satte denne fra Mangrove i mai. Jeg tilsatte 2 liter ekstra vann, samt 200 dråper natreen flytende søtningsmiddel (i tillegg til medfølgende søtningsmiddel), samt ikke tilsatt ekstra ingefær. Ble ikke akkurat noe Ginger Joe, men smaker godt. Har også fått endel tilbakemeldinger på det. Smaker en lys øl med maltpreg, med middels ingefær. Om du er som meg, som ikke ønsker bitende ingefær, så ikke tilsett ekstraJepp. Har du prøvd den?
Jeg synes den var litt for bitter (FOR MIN DEL), etter anvisningen. Har sett endel som tilsetter 2-500g ingefær, så dette er veldig individuelt.Nydelig, takk.
Liker litt "sting" i ingefæren, så kanskje bare sette posen som gitt..?
Jeg er ikke så veldig glad i bittert og beskt, hvordan var den i forhold til de to?
Du kan sette den, gjære ferdig, smake, og eventuelt justere med ingefær trekt i vann, rent vann, etc
Har noen vurdert å intensivere smaken gjennom å lage en mindre batch