GINGER BEER POUCH

Satt denne til gjæring for 2 uker siden og ser at den er noe mild mtp. Ingefær. Har noen her prøvd å tilsette ingefær-juice fra juicer?
Vil ha et resultat som river litt i halsen og tenkte å bruke juicen fra 1 kg ingefær.
 
Hva mener du med att du tilsatte 200gr brukte du altså 1200gr istede for 1000gr ?
Ja akkurat, ble litt lav OG med bare en kilo. Har også nettop åpnet en flaske pærecider fra bulldogbrews. Bulldog brews perfect pear cider. Den er kjempe god. Den beste jeg har laget hittil. Anbefales! Kjøpte den på Safiren i Sandnes.
 
Tar opp tråden her og spør, hvordan ble ingefærølet?
Er litt lysten på å sette den selv, men er usikker.
Selvfølgelig er smak noe som er subjektivt, men om noen gidder å ta seg tiden til å gi en liten bedømming av brygget hadde det blitt satt stor pris på :)
 
Tar opp tråden her og spør, hvordan ble ingefærølet?
Er litt lysten på å sette den selv, men er usikker.
Selvfølgelig er smak noe som er subjektivt, men om noen gidder å ta seg tiden til å gi en liten bedømming av brygget hadde det blitt satt stor pris på :)
Mangrove?
 
Hvis målet er tilsvarende Crabbies (de endret visstnok oppskrift i mai ser jeg og inneholder nå 5% øl), Ginger Joe, Roscoe, og for øvrig de alkoholfrie utgavene så ville jeg først prøvd å lage dette fra scratch selv.
Sukker, vann, ingefær, sitron og gjær.

Fordelen der at du kan brygge meget små batcher og se om du liker det før du eventuelt går for større batcher. Ikke det at 25l her blir så dyrt da.

Baserer riktignok antagelsen på ingrediensene i Mangrove, jeg har satt det selv men fikk aldri muligheten til å flaske det. Men virket på meg som å være et stykke fra det de fleste forbinder med ingefærøl.

Og hvis du har mulighet så finnes det et all-grain kit: Kyoto Ginger Ale (Dette produserer også av Hogna selv, men er begrenset med butikker som har dette) ingefær/habanero følger ikke med kittet. Brygger nok dette selv om ikke så lenge, men har knust malt til en klone av 1664 Blanc som jeg ikke vil vente for lenge med.
 
Jepp. Har du prøvd den?
Satte denne fra Mangrove i mai. Jeg tilsatte 2 liter ekstra vann, samt 200 dråper natreen flytende søtningsmiddel (i tillegg til medfølgende søtningsmiddel), samt ikke tilsatt ekstra ingefær. Ble ikke akkurat noe Ginger Joe, men smaker godt. Har også fått endel tilbakemeldinger på det. Smaker en lys øl med maltpreg, med middels ingefær. Om du er som meg, som ikke ønsker bitende ingefær, så ikke tilsett ekstra
 
Nydelig, takk.
Liker litt "sting" i ingefæren, så kanskje bare sette posen som gitt..?
Jeg er ikke så veldig glad i bittert og beskt, hvordan var den i forhold til de to?
 
Nydelig, takk.
Liker litt "sting" i ingefæren, så kanskje bare sette posen som gitt..?
Jeg er ikke så veldig glad i bittert og beskt, hvordan var den i forhold til de to?
Jeg synes den var litt for bitter (FOR MIN DEL), etter anvisningen. Har sett endel som tilsetter 2-500g ingefær, så dette er veldig individuelt.
Du kan sette den, gjære ferdig, smake, og eventuelt justere med ingefær trekt i vann, rent vann, etc
 
Har vurdert denne selv. Ser at det skal tilsettes 1kg dekstrose. Har noen forsøkt alternativer her, f.eks. vanlig sukker, spraymalt eller meske lys malt tilsvarende sukkermengden?
Har noen vurdert å intensivere smaken gjennom å lage en mindre batch (altså redusere vannmengden og dekstrosemengden)?
 
Har noen vurdert å intensivere smaken gjennom å lage en mindre batch

Jeg har en stående til gjæring nå. Brukte dekstrose, men stoppet "utvanninga" på 20 liter i stedet for anbefalte 23 (da jeg ikke gidder å flaske noen få flasker - hele greia skal på fat). Ble noen OG-poeng høyere, får se hva det gjør med smak når den er klar (uten at jeg har noe å sammenligne med).
 
Tilbake
Topp