hjelp til å automatisere kontinuerlig skylling

Jeg har ikke autosparge..

Ja det at den holder igjen chuggeren til borander synes jeg er mystisk. Min klarte ikke å holde igjen en 12v kinapumpe med strup engang.
 
Jeg har bare positivt å si om chugger og autosparge. Set and forget, mens jeg nyter en øl under sparge.

Min holder tett selv on chuggeren går for fullt. Jeg har riktig nok en svær hermscoil og noen meter slange forran.
 
Jeg har bare positivt å si om chugger og autosparge. Set and forget, mens jeg nyter en øl under sparge.

Min holder tett selv on chuggeren går for fullt. Jeg har riktig nok en svær hermscoil og noen meter slange forran.

Hvilken versjon av autosparge har du? Jeg så at det har kommet en i RF nå, min var av messing.
 
Jeg har ikke autosparge..

Ja det at den holder igjen chuggeren til borander synes jeg er mystisk. Min klarte ikke å holde igjen en 12v kinapumpe med strup engang.
Hvis jeg tolker det riktig så stenger auto saken når nivået er høyt nok. Og hvis da denne stenger helt så får du ikke mindre trykk fordi om du struper pumpa.
 
Jeg har iallefall solgt autospargen..

Men det som skjedde var at pumpa stod jo og trykket på når autospargen var stengt, og da piplet/sprutet det ut vann av ventilen på den.
 
Men spørsmålet nå er egentlig hvordan feste flottøren et lurt sted, eller om jeg bare burde ha den dinglende over kanten, det funker jo, men er mindre fancy.

Flottøren kommer garantert til å ryke en dag, så den må festes slik at det er lett å bytte den ut. Jeg vurderer å få en liten arm sveiset fast til spargearmen (ikke blichmann autosparge) som jeg kan feste flottøren i (det er en vertikal pinne) med oringer. Flottøren kan ikke festes på innsiden av kjelen da volumet varierer. Festes den til spargearmen vil flottøren følge "høyden" på spargearmen som jeg setter i flukt med overflaten.
 
Tilbake
Topp