Einar Michelsen
Norbrygg-medlem
Tror du må regne med at det blir flatt i fatet ganske fort hvis du bruker hevert hver gang du skal ha deg et glass. Dette er en enkel løsning for å få ølet ut av fatet: http://www.bryggselv.no/products/c02-picnic-
Einar Michelsen skrev:Tror du må regne med at det blir flatt i fatet ganske fort hvis du bruker hevert hver gang du skal ha deg et glass. Dette er en enkel løsning for å få ølet ut av fatet: http://www.bryggselv.no/products/c02-picnic-
Einar Michelsen skrev:Tror reklamen sier at en patron holder til ett fat, men jeg ville ikke invitert til selskap uten å ha flere i reserve.
Einar Michelsen skrev:Kun for å drive ut ølet. Regnet med at du skulle karbonere med sukker på fatet. Skal du satse på kunstig karbonering trenger du mye mer utstyr, for 2-3 tusen kroner.
For det første vil ølet bli flatt etter hvert ja, og for det andre så er det lurt å sette 2-2,5 bar(noe i den duren), for å få lokket ordentlig tett. I verste fall så vil CO2'en sive ut hvis du kabonerer med sukker, og ikke trykksetter lokket ordentlig først.Miguel skrev:Eller vil det bli flatt etter en stund?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Frode Granli skrev:Så på YouTube om vasking av Corneliusfat. Der hadde han armen nedi og vasket. Jeg får jo for pokker ikke armen ned i det lille hullet?
Er det flere typer fat ?
Bård skrev:Det vet jeg ikke, men sjekk art nr:27527 på Biltema. Med en overgang til nippel. (feks i pose med ventiladaptre i samme avdeling) får du en billig ut på tur løsning.
Lars G Berg skrev:Også kullsyrepatron 82-574 passer til denne regulatoren.
Bård skrev:Sikkert samme som bryggselv osv har. Så lenge det er 16 g, og med gjenger, er det liten feilmargin. Vi kjøpte nylig en drøss slike fra ebay. Tror det var 30 stk, og det kom godt under 200kronersgrensa
Bård skrev:Sikkert samme som bryggselv osv har. Så lenge det er 16 g, og med gjenger, er det liten feilmargin. Vi kjøpte nylig en drøss slike fra ebay. Tror det var 30 stk, og det kom godt under 200kronersgrensa
Bård skrev:Det vet jeg ikke, men sjekk art nr:27527 på Biltema. Med en overgang til nippel. (feks i pose med ventiladaptre i samme avdeling) får du en billig ut på tur løsning.
Bård skrev:Nr 3 fra venstre. Det er jo nærmest som en slangenippel å regne!