borander skrev:3/16 med John Guest til 3/8" er jo fint også. Kostnad rundt en hundrings per kran.
Du kan kjøpe bare niplene, trenger ikke nye hurtigkoblinger.Miguel skrev:Ser mange bruker 3mm slanger. Nipplene på hurtigkoblingene jeg har er 6mm. Hvis jeg skal ha noe annet enn 6mm, må jeg kjøpe nye hurtigkoblinger?
Gunnar J skrev:Du kan kjøpe bare niplene, trenger ikke nye hurtigkoblinger.Miguel skrev:Ser mange bruker 3mm slanger. Nipplene på hurtigkoblingene jeg har er 6mm. Hvis jeg skal ha noe annet enn 6mm, må jeg kjøpe nye hurtigkoblinger?
Miguel skrev:Gunnar J skrev:Du kan kjøpe bare niplene, trenger ikke nye hurtigkoblinger.Miguel skrev:Ser mange bruker 3mm slanger. Nipplene på hurtigkoblingene jeg har er 6mm. Hvis jeg skal ha noe annet enn 6mm, må jeg kjøpe nye hurtigkoblinger?
Ah, fikk høre av en på en av bryggesjappene at disse ikke var utbyttbare.
Hvordan funker disse ventilene? Kan man bare ta av gass koblingen som en vil uansett hvilke trykk som er på hvilke som helst fat ? Er det slik at man slipper og tømme fatene for trykk når man bytter om gassen på fatene ?borander skrev:Miguel skrev:Gunnar J skrev:Du kan kjøpe bare niplene, trenger ikke nye hurtigkoblinger.Miguel skrev:Ser mange bruker 3mm slanger. Nipplene på hurtigkoblingene jeg har er 6mm. Hvis jeg skal ha noe annet enn 6mm, må jeg kjøpe nye hurtigkoblinger?
Ah, fikk høre av en på en av bryggesjappene at disse ikke var utbyttbare.
En med og en uten utbyttbare. Jeg har begge deler. Standard passer rett på 3-8". Disse kan jeg også bytte nippel på dersom
jeg ønsker det.
Miguel skrev:Så det er opptil type hurtigkobling som bestemmer hvis du kan bytte nippel på de?
Jeg prøvdte å ta i et tak på mine, men de satt bom fast. Fyren på bryggesjappa nevnte at de var smeltet fast.
Edit: Så jeg burde bestille med gjenger, for å kunne bytte nippel? Og så får du gjengede nippler som du skrur på? Mine er 6mm nippel rett ned i plastikken.
borander skrev:Miguel skrev:Så det er opptil type hurtigkobling som bestemmer hvis du kan bytte nippel på de?
Jeg prøvdte å ta i et tak på mine, men de satt bom fast. Fyren på bryggesjappa nevnte at de var smeltet fast.
Edit: Så jeg burde bestille med gjenger, for å kunne bytte nippel? Og så får du gjengede nippler som du skrur på? Mine er 6mm nippel rett ned i plastikken.
Hurtigkobling? Mener du balllock?
pinpoint skrev:Kanskje litt off topic men vurderer å karbonere naturlig med Corneliusfat men bruke sodastream CO₂ i tillegg til å få ølet ut av fatet samt å vedlikeholde trykk. Skal man da bruke samme mengde sukker som ved karbonering i flasker, og skal man da la fatene stå noen dager på ca 1 bar (etter temp) før man kan begynne å tappe? (evt. kan dette gjøres samtidig som ølet spiser sukkeret og danner CO₂, eller må jeg vente 2 uker før jeg kan begynne å sette trykk på fatet?)
Ser Beersmith har carbonation tool men "keg with corn sugar" er mye lavere enn mengde sukker jeg ville brukt til flaskekarbonering så forstår ikke helt hva de mener med denne.