Jo-Helge
Norbrygg-medlem
Pass på kva du seier om Ringnes i dette forumet [emoji3]Så hvis Ringnes gjør så godt de kan, er det craft beer?
Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Pass på kva du seier om Ringnes i dette forumet [emoji3]Så hvis Ringnes gjør så godt de kan, er det craft beer?
Jepp, derfor er det kanskje greit at ikke jeg definerer craft brewing i SNLMed den definisjonen utelukker du også bryggeriet til Norbryggs skytshelgen, den hellige St. Gahr.
Nei, men hvis de lager et øl hvor de faktisk har 100% fokus på at ølet skal bli best mulig så. dvs at de lager et øl de vil lage uten å probe markedet gjennom en haug med analyser først. uten å tenke at det kan spares penger hvis vi bruker litt kjipere malt, eller dropper tørrhumling fordi det koster skjorta.Så hvis Ringnes gjør så godt de kan, er det craft beer?
Pass på kva du seier om Ringnes i dette forumet [emoji3]
Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Men gitt nå at Polarisserien tok av, og fortrengte pilsen. Hva da, ville Polaris'ene fremdeles være håndverksøl?
Så lenge det ikke medfører at de skal kjipe på noe når de øker produksjonen.Men gitt nå at Polarisserien tok av, og fortrengte pilsen. Hva da, ville Polaris'ene fremdeles være håndverksøl?
Kan vi ikke være ærlige og si at dette er markedsføring brukt av bryggerier som ikke er kostnadseffektive nok til å konkurrere på pris?
Betyr "Craft brewed" at det er håndverksmessig utført? I så fall kan vi ta dette ut av ølverdenen og spørre hva det betyr at noe er håndverksmessig utført i feks. bygg og anleggsbransjen?Jeg merker at jo lengre denne diskusjonen pågår jo mindre kult blir begrepet craft brewing hehehe
Hvis vi snakker om et håndverk, må man kunne snakke om håndverksmessig utførelse også.
Sent from my iPhone using Tapatalk