Hva fikk du i posten i dag?

Vis vedlegget 47057
Nå mangler jeg bare en trykktank:rolleyes:

Hadde jeg vært deg ville jeg testet den spunding-greia med noe trykk på en tank først. Det der er absolutt billigste løsningen å få kjøpt, hos meg var den helt fantastisk ustabil frem til jeg faktisk satte på gjengetape på gjengene. Den har ikke ordentlig membran, men en fjær. Det var opp og ned og opp og ned etter hver justering, klarte ikke å holde på ett satt trykk. Jeg gikk lei hele greia til slutt og kjøpte noe annet. Men YMMW som amerikanerne sier.
 
Jeg har blitt klar over det etter at jeg bestilte. På grunn av geometrien/areal på pakning under fjær vil det være vanskelig å holde stabilt trykk i sammenligning med membranventil.
Nuvel så lenge den fungerer som en sikkerhetsventil, holder noe trykk og hindrer eksplosjon er jeg fornøyd:)
 
Jeg har blitt klar over det etter at jeg bestilte. På grunn av geometrien/areal på pakning under fjær vil det være vanskelig å holde stabilt trykk i sammenligning med membranventil.
Nuvel så lenge den fungerer som en sikkerhetsventil, holder noe trykk og hindrer eksplosjon er jeg fornøyd:)

Det gjør den, men jeg ville satt på noe tynn gjengetape på den. Ustabilitenen kom mest fra at det er mulig å vinkle den, litt til høyre litt til ventre, vs helt flat center-stilling, det er mest det som gjorde de veldig ustabil for meg. Med litt gjengetape så eliminerer du de høyre-venstre-stillingene, da er variasjonen kun opp til fjæra.
 
Men dere skrur vel av pumpa når dere Whirlpooler med humle, for å la humla løse seg opp før dere starter pumpa igjen?

Absolutt - venter til jeg er nede til 90 celsius - heller inn humle - rolig blanding med den store skjeen i noe min - og så på med pumpa igjen i 15 min eller noe. [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Absolutt - venter til jeg er nede til 90 celsius - heller inn humle - rolig blanding med den store skjeen i noe min - og så på med pumpa igjen i 15 min eller noe. [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gikk til hellv...tte i dag - tok 10 min og så sto alt bom stille - 15 psi co2 fikk blåst ut det meste :) - aldri karbonert rett etter kok før - var litt heftig må jeg innrømme - skal kutte tuppen i morgen.
 
Ville kappet av enden på den, det der ser jo ut som oppskfift på ja.. tetting. Litt humle inn og ut av pumpa i starten..

Sånn [emoji2957]
bedb74d3f070ae14006cb47c77220464.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ser iallefall mye mer fornuftig ut. Grunnen til at den var klemt sammen var nok for å få mer trykk, men det hjelper ikke med potensielt trykk hvis den er tett.

15 psi med co2 hjelper [emoji51] tok bare 10 minutter før denne her var tett. Vi prøver igjen på onsdag. Takk for innspillet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Filterkit og et flowmeter fra @Miguel. Nå skal det bli øl klarere enn vannet i Mjøsa, så selv min meget kresne far kan bli fornøyd. :)
_20200930_184128.JPG
Hadde tenkt neste øl skulle bli en Wiener, men kanskje det må bli en pils til ham? Kanskje han tåler en blanding av pilsnermalt og wienermalt?
 
Jeg skal ikke påstå jeg har mange venner, men jeg har gode venner. Kom en forundringspakke fra en en av mine beste venner som i alle fall @Amarillo klarer gjette hvor bor :) Snakk om kompis ass.

Vis vedlegget 47136

1x0,5 liter
1x0,33 liter
50x ølbriketter.

Aiai, nå har du to av det glasset jeg ikke har.
Gode venner er gull verdt :)

Jeg kjører en mer internasjonal stil i dag, men det er jo sterke bånd mellom dette bryggeriet og bryggeriet på Lamon, så det må være innafor.

PSX_20200930_192700.jpg
 
Sist redigert:
Ikke akkurat i posten, men så kort unna at en kjøretur var det mest kosnadseffektive...

Et flekk nytt kort maltrør og et humlefilter til Speidelen... Funnet på Finn til drøyt over halve nyprisen på maltrøret :DDSC_0276.JPG
 
Tilbake
Topp