Hva fikk du i posten i dag?

Jeg aner ikke hvordan korka på craftsan flaska var gått av. Men må jo anta den var påskrudd når eska forlot ølbrygging. Kunne nok med fordel ha vært i en zip pose for sikkerhets skyld.
Det meste av bilpleie-midler jeg kjøper på nett kommer både med teipbit over korken og i zip-pose, de gjør det nok av erfaring med at det ikke alltid holder å stole på at korken er ordentlig påskrudd og tett. Men korken på starsan flasken har vel mest sannsynlig sittet løst, dersom det ikke har vært noe som har klemt flasken så hardt at gjengene røk?
 
Det meste av bilpleie-midler jeg kjøper på nett kommer både med teipbit over korken og i zip-pose, de gjør det nok av erfaring med at det ikke alltid holder å stole på at korken er ordentlig påskrudd og tett. Men korken på starsan flasken har vel mest sannsynlig sittet løst, dersom det ikke har vært noe som har klemt flasken så hardt at gjengene røk?

Er det egentlig helt greit å sende syre i posten? Jeg fikk 2 liter fosforsyre (som jeg har av ennå) en gang, og tenkte ikke over det før jeg fikk dem i hus. Og Craftsan er vel det samme?
 
Er det egentlig helt greit å sende syre i posten? Jeg fikk 2 liter fosforsyre (som jeg har av ennå) en gang, og tenkte ikke over det før jeg fikk dem i hus. Og Craftsan er vel det samme?
Så vidt jeg kan finne hos DSB kan opptil 5 L fosforsyreløsning, som klassifiseres som et mindre farlig stoff, sendes under regler for "begrensede mengder" i landtrandsport. Men det ser ut til at forsendelsen egentlig skal merkes med et 100x100 mm faremerke. Det er nok uansett slik at det som er virkelig farlig ikke er så enkelt å kjøpe som privatperson, og i hvert fall ikke få tilsendt i posten.
 
Det der er jo faktisk et veldig bra kar til åpen fermentering. Blir kanskje liggende igjen litt etter overføring men. Sånn for å debunke at åpen fermentering i det er en spøk :)

coolship.JPG

Coolship, som i åpne fermenteringskar er absolutt en morsom ting. Var i USA for et par år siden og fikk omvisning på flere bryggerier, blant annet hos Bench som stolt viste fram coolshipen sin i toppen av et høyt bygg rett ved siden av masse åkere og godt med gjennomtrekk i rommet.

Sikkert nok OT :p
 
Vis vedlegget 47704

Coolship, som i åpne fermenteringskar er absolutt en morsom ting. Var i USA for et par år siden og fikk omvisning på flere bryggerier, blant annet hos Bench som stolt viste fram coolshipen sin i toppen av et høyt bygg rett ved siden av masse åkere og godt med gjennomtrekk i rommet.

Sikkert nok OT :p
Jeg er overrasket over at det ikke er i det minste bare litt dypere.
 
Sårt tiltrengt åndelig føde her og.
eb29c74a91c2c600519c88e4012af1bb.jpg
 
Tilbake
Topp