Petter Mandt
Norbrygg-medlem
Du er ikke alene om det, har dukket opp ting på post og i kasse som ser helt ukjent ut, men som kommer godt med når en får tenkt seg omPakke fra østen. Nå gjenstår det bare å huske hva jeg skulle bruke de til
Det må jeg si virket rimelig lurt. O-ring mellom nut og kran.I dag kom fittingene for å kunne få kuleventil i 3 deler på begge kjelene mine. Jeg fikk ikke løst det helt som som jeg trodde pga utformingen rundt hullet i Digiboil'en, men med en diptube fitting og mutter tilsendt fra @dojonieu lot det seg gjøre å flytte SS ventilen over på Digiboil'en og den nye ventilen fungerte ypperlig med SS kjelen.
I retrospekt er det kanskje det beste uansett siden jeg nok blir å bruke Digiboil'en oftere til koking enn SS kjelen
Vis vedlegget 50854
Vis vedlegget 50855
Så nå ser jeg frem til å få prøvd det nye oppsettet og ikke minst kan gjøre både full kok og AG på 21 liters brygg.. Happy camper..
Vis vedlegget 50857
Det lekker i alle fall ikke......enda. Nå blir nok SS kjelen stort sett brukt til skyllevann så om det ikke holder så får jeg gå 200 runder med gjengeteip, men er det jeg hadde håpt å slippeDet må jeg si virket rimelig lurt. O-ring mellom nut og kran.
De er glimrende til split/små/experiment, (har selv 2). Synd de ikke lager 10l, (fermenter king baby?). Også synd det ikke selges 2 l - 3 l brusflasker i Norge. Med disse kan man lage micro versjon.Vis vedlegget 51170
2 stk Fermenter King JR samt noe ball locks, slanger, børste og carbonation cap.
Tanken er egentlig mest å bruke dem som billige fat, men fine til små/split-batcer også vil jeg tro.
Gjett om jeg har lyst på en sånn en....Vis vedlegget 51170
2 stk Fermenter King JR samt noe ball locks, slanger, børste og carbonation cap.
Tanken er egentlig mest å bruke dem som billige fat, men fine til små/split-batcer også vil jeg tro.
Riktignok forrige uke. Fra Ikegger.
Vis vedlegget 50077