Hva fikk du i posten i dag?

I dag kom fittingene for å kunne få kuleventil i 3 deler på begge kjelene mine. Jeg fikk ikke løst det helt som som jeg trodde pga utformingen rundt hullet i Digiboil'en, men med en diptube fitting og mutter tilsendt fra @dojonieu lot det seg gjøre å flytte SS ventilen over på Digiboil'en og den nye ventilen fungerte ypperlig med SS kjelen.

I retrospekt er det kanskje det beste uansett siden jeg nok blir å bruke Digiboil'en oftere til koking enn SS kjelen :)

received_815617775975261.jpeg
received_466481834474430.jpeg

Så nå ser jeg frem til å få prøvd det nye oppsettet og ikke minst kan gjøre både full kok og AG på 21 liters brygg.. Happy camper..
received_791440558461764.jpeg
 
Føler det er historien med Oktober design SL1 all over again! For det skulle jeg aldri kjøpe. Tok ikke lange tiden før den var anskaffet. Og så var det denne da. En slik har jeg ikke bruk for. Og her er den. Tipper det er en passende diagnose for slik :D


20210409_212355_compress29.jpg
 
I dag kom fittingene for å kunne få kuleventil i 3 deler på begge kjelene mine. Jeg fikk ikke løst det helt som som jeg trodde pga utformingen rundt hullet i Digiboil'en, men med en diptube fitting og mutter tilsendt fra @dojonieu lot det seg gjøre å flytte SS ventilen over på Digiboil'en og den nye ventilen fungerte ypperlig med SS kjelen.

I retrospekt er det kanskje det beste uansett siden jeg nok blir å bruke Digiboil'en oftere til koking enn SS kjelen :)

Vis vedlegget 50854
Vis vedlegget 50855

Så nå ser jeg frem til å få prøvd det nye oppsettet og ikke minst kan gjøre både full kok og AG på 21 liters brygg.. Happy camper..
Vis vedlegget 50857
Det må jeg si virket rimelig lurt. O-ring mellom nut og kran.
 
Det må jeg si virket rimelig lurt. O-ring mellom nut og kran.
Det lekker i alle fall ikke......enda. Nå blir nok SS kjelen stort sett brukt til skyllevann så om det ikke holder så får jeg gå 200 runder med gjengeteip, men er det jeg hadde håpt å slippe :p

Og siden det bare er skyllevann så blir det jo enkelt å tørke opp om den ikke holder.
 
Kinanissen kom med noen wemos D1 mini ESPer i dag. Arduino med litt færre porter, mer minne og cpu og innebygget wifi. Har noen ideer for logging og kanskje styring...
20210421_100308~3.jpg
 
Vis vedlegget 51170
2 stk Fermenter King JR samt noe ball locks, slanger, børste og carbonation cap.
Tanken er egentlig mest å bruke dem som billige fat, men fine til små/split-batcer også vil jeg tro.
De er glimrende til split/små/experiment, (har selv 2). Synd de ikke lager 10l, (fermenter king baby?). Også synd det ikke selges 2 l - 3 l brusflasker i Norge. Med disse kan man lage micro versjon.
 
Riktignok forrige uke. Fra Ikegger.
Vis vedlegget 50077

De (og KvikKvegNorge) er vel relativt dyre? Tilsvarende (usikker på om det er forskjell på isoleringen) 10l (fat med ball-lock adapteret) koster 990kr på Strømmen Hjemmebrygg. iKegger tar 1400kr for samme, norske forsøket på forhandler tar 1740kr...


Eller hva med 1690kr for 19l Cornelius?...

 
Tilbake
Topp