Hva fikk du i posten i dag?

men er den god det er jo spørsmålet
Selv hoppa jeg over den, forløbig

Nøgne Ø Nordic Noir is brewed using Norwegian ingredients. We fermented this beer at an extreme temperature; 42°C. With the unique Norwegian chocolate malts, this beer got an extra dimension. This version of Nordic Noir has been further matured in sherry barrels for 7 months
 
Nei, Philly Sour er gjær, men den produserer melkesyre de første dagene mens den konsumerer de enkleste sukkerartene før den setter i gang med hovedgjæringen og produserer alkohol og CO2
@Mc. jeg kan bekrefte at den gjør det like enkelt å lage surøl som å lage en vanlig ale med US-05. Vanlig gjær tar for øvrig knekken på den, så det skal ikke være noe fare for å infisere neste brygg heller.
 
Gleder meg til det digitale manometeret kommer, det passer i Blowtie 2. Blir greit å slippe å finne fram lesebrillene hver gang trykket skal leses av :)

Digital Illuminated Mini Gauge 0-90psi (0-6.2bar)
Virker som en artig greie. Men jeg må humre litt samtidig, utfra et du skriver at at du må finne frem lesebriller, og det kegland skriver i beksrivelsen sin. Jo mindre de blir, jo mer unøyaktige blir de. Hva med et større manometer og slå to fluer i en smekk? :D
 
@Mc. jeg kan bekrefte at den gjør det like enkelt å lage surøl som å lage en vanlig ale med US-05. Vanlig gjær tar for øvrig knekken på den, så det skal ikke være noe fare for å infisere neste brygg heller.
Ok. Tror faktisk jeg har en pose liggende. Men hvor surt blir det? Det er ikke alle surøl jeg liker.
 
Tilbake
Topp