Hva fikk du i posten i dag?

Ok. Ikke i posten. Ble levert på døren. Morsom overraskelse når jeg bladde gjennom programmene.
bc3f027db7be22698ee63a2650150e68.jpg
 
Bestilte fersk gjær fra Strømmen Hjemmebrygg på mandag. Fikk pakken i postkasa i dag. De sendte 2 pakker med gjær, selv om jeg betalte kun for 1. Bestemte meg å sende mail og spørre om det var meningen. De svarte at de pleide ofte å sende 2 pakker hvis gjæren nærmet seg best før datoen, slik at kunden fikk nok gjærceller.
Bra jobba!
Kommer sikkert til å handle der i fremtida:beercheers:
 
Jeg har "fattigmannsversjonen" av det stativet: De oksygenflaskene passer perfekt i Pringles-boksene.

Edit: Akkurat som et vanlig pH-meter fra Hanna viser seg å passe perfekt i et aspargesglass (jeg kjøpte på Rema 1000), slik at du får en tett beholder og unngår uttørking.
 
Jeg har "fattigmannsversjonen" av det stativet: De oksygenflaskene passer perfekt i Pringles-boksene.

Edit: Akkurat som et vanlig pH-meter fra Hanna viser seg å passe perfekt i et aspargesglass (jeg kjøpte på Rema 1000), slik at du får en tett beholder og unngår uttørking.
Vill du utdype? Jeg har KCL i korken på pH-meteret mitt, men det er den dårlig løsning.

Fyller du et aspargesglass med masse KCL og bare har meteret nedi, med kork på?
 
Vill du utdype? Jeg har KCL i korken på pH-meteret mitt, men det er den dårlig løsning.

Fyller du et aspargesglass med masse KCL og bare har meteret nedi, med kork på?

Nei, jeg fyller kaliumklorid i korken som vanlig, men setter så pH-meteret i glasset og skrur igjen lokket. Da er det fremdeles væske og ikke bare krystaller i korken neste gang jeg skal bruke meteret.
Screenshot_20201128-180655_Gallery.jpg
 
Nei, jeg fyller kaliumklorid i korken som vanlig, men setter så pH-meteret i glasset og skrur igjen lokket. Da er det fremdeles væske og ikke bare krystaller i korken neste gang jeg skal bruke meteret.
Vis vedlegget 48204
Tøft. Jeg har noe krydderglass som vil gjøre jobben. Men det vil vel fordampe "litt" inni glasset?

Jeg har et billig-pH-meter nå men kommer til å gå for et tusenkroners-meter, da er det kjedelig å måtte bytte probe oftere enn nødvendig.
 
Tøft. Jeg har noe krydderglass som vil gjøre jobben. Men det vil vel fordampe "litt" inni glasset?

Jeg har et billig-pH-meter nå men kommer til å gå for et tusenkroners-meter, da er det kjedelig å måtte bytte probe oftere enn nødvendig.
Hva skal du med et pH-meter?
 
Tilbake
Topp