Hva fikk du i posten i dag?

Lufttette oppbevaringsbokser. Blir mye brukt blant bryggere i statene for oppbevaring av malt. Jeg har lett etter tilsvarende her hjemme uten hell, så jeg bestilte fra USA...
Er ikke sånne man bruker til kajakk fine? Små tønner med skrukork.
 
  • Like
Reaksjoner: JoW
To små duppeditter som skulle gjøre organisering av livet mitt litt lettere,
men istede for 3/8 -3/16 ble jeg tilsendt 3/8 -3/8, hva skal man med det? :confused:
Så får vente litt til
DSC069941525.jpg
 
Sist redigert:
Er ikke sånne man bruker til kajakk fine? Små tønner med skrukork.
De er vel typisk bare noen få liter? Må ha minst 40 liter for å romme en sekk malt.

Lufttette oppbevaringsbokser. Blir mye brukt blant bryggere i statene for oppbevaring av malt. Jeg har lett etter tilsvarende her hjemme uten hell, så jeg bestilte fra USA...
Jeg vurderte 60 L oppbevaringstønne fra Felleskjøpet og disse 50 L beholderne fra Denios, men endte opp med SmartStore Dry 45 som er 50L. Litt mindre praktisk å skuffe malt ut av, men passet perfekt til plassen jeg hadde tilgjengelig.
 
De er vel typisk bare noen få liter? Må ha minst 40 liter for å romme en sekk malt.
Ser ut som 30-60 liter er vanlig etter et kjapt søk på Internett. Selv holder jeg meg for det meste enten på land eller i større båter, så jeg har begrensa erfaring.
 
Ser ut som 30-60 liter er vanlig etter et kjapt søk på Internett. Selv holder jeg meg for det meste enten på land eller i større båter, så jeg har begrensa erfaring.
Jeg søkte på "kajakk vanntett beholder", da fikk jeg bare opp f.eks. dekksboks og beholder på 4 liter. Om du tenkte på tønner til bruk i kano så er vel det omtrent samme som jeg linket til fra felleskjøpet. ;)
 
Falskbunn fra gustavf lå på trappa i dag tidlig.
Blir nesten litt nostalgisk da jeg ser den igjen. Satser på den får et godt og langt liv.

Hvorfor nostalgisk? Jo, da jeg så bildet av den, kom jeg på at den egentlig er fra en annen tidsregning i hjemmebrygging. Den er bestilt fra USA, for noe slikt fikk man jo ikke tak i her til lands. Slangen er bestilt fra en eller annen sær selger av bilutstyr og brukes visst til noe motortuning, for hjemmebryggerbutikker hadde jo ikke slikt. Og hva var den montert i? En Labb-dunk fra Felleskjøpet, for bryggemaskiner fantes ikke og å kjøpe dunker var et prosjekt.

Det var tider det...

1608068725614.png
 
Blir nesten litt nostalgisk da jeg ser den igjen. Satser på den får et godt og langt liv.

Hvorfor nostalgisk? Jo, da jeg så bildet av den, kom jeg på at den egentlig er fra en annen tidsregning i hjemmebrygging. Den er bestilt fra USA, for noe slikt fikk man jo ikke tak i her til lands. Slangen er bestilt fra en eller annen sær selger av bilutstyr og brukes visst til noe motortuning, for hjemmebryggerbutikker hadde jo ikke slikt. Og hva var den montert i? En Labb-dunk fra Felleskjøpet, for bryggemaskiner fantes ikke og å kjøpe dunker var et prosjekt.

Det var tider det...

Vis vedlegget 48552
Når begynte du egentlig? Hjemmebrygging var jo ikke lov før 1999:p. (Og hva er foreldelsesfristen for sånne grove forbrytelser?)
 
Tilbake
Topp