Hva har du 3D printet i dag

Får dere bruk for det dere printer?
Hele vitsen med 3D-printer er å sitte å se på at den printer lag på lag til du har noe i plast du kan holde i hånda, at det er noe som kan brukes er ikke så viktig :p

Men noen ganger kan man være så heldig at det som blir printet faktisk kan brukes til no.

Vedlegg

• IMG_9867.jpeg
    IMG_9867.jpeg
    1,5 MB · Sett: 46
  • IMG_9869.jpeg
    IMG_9869.jpeg
    1,6 MB · Sett: 47
  • IMG_9870.jpeg
    IMG_9870.jpeg
    1,5 MB · Sett: 45
  • IMG_9871.jpeg
    IMG_9871.jpeg
    1,7 MB · Sett: 47
Første print på min første 3D printer var en figur som fulgte med på minnepinnen. Etter det har alt vært nytte, og 90% er eget design. Henter tidvis inspirasjon, men må nesten alltid lage ‘den perfekte’ utgaven selv. For meg er design / kreativitet 80% av moroa.
Alle mine design ligger her, og bilder ligger spredt rundt i denne tråden

Design, noen av dere designer vel selv men hva bruker dere til å designe ?
Jeg trenger ikke i øyeblikket noe mer komplisert enn å printe annet enn en god og tett osteklokke til en Norvegia gauda, kanskje noen har så jeg slipper lett og kan printe direkte :)

Onshape og Fusion 360 har gratislisenser for privat bruk. Onshape er nettbasert så jeg liker det veldig godt, trenger ikke å ha software installert og filene dine er lett tilgjengelig uansett hvilken PC du sitter på, til og med på mobilen med app selv om design på så liten skjerm blir litt tungvindt :p

Tilbake
Topp