Miguel skrev:
Hvorfor kan det ikke hete DIY? Jeg ser at det ikke sklir inn med resten av de norske navnene her, men de aller aller fleste vil jo skjønne hva det går ut på, så navnet er jo beskrivende. Synes navnet er mer beskrivende enn f.eks "gjør-det-selv" rett og slett fordi folk ikke leser kun norske artikler/forum/etc og DIY dukker jo da opp overalt, og da vet man hva det går i.
Ikke enig. Det er et lite kjent begrep, som forutsetter at folk skal være ganske vel bevandret i engelsk for å forstå.
Hvis man ikke har kjøpt et ferdig produkt og det kreves litt mekking for å bygge om, eller bygge fra scratch, synes jeg det passer under DYI. Dette blir jo også et naturlig sted å poste bilder av det man driver med, fra start til slutt, så kan folk få inspirasjon og lærdom.
Ja, jeg kan være enig i det. Men så er BeerBrew-forumet for folk som har kjøpt den maskinen, og tilpasser den. Og nybegynnerforumet for nybegynnerspørsmål på tvers av alt. O gom du bare vil skryte litt av utstyret ditt, er kanskje bildeforumet rett sted allikevel Så... Hvordan skal du sikre at det ikke blir rot og at ting ikke havner rundt omkring?