Hvordan få av etiketter på Nøgne Ø flasker

nordhagen skrev:
Varmt vann - dra av etikett - tørk av limrester med papir dynka i white spirit. Beste løsning jeg har prøvd! Ikke en gang lighterbensin var like effektivt. Stålull funka heller ikke for meg.

nordhagen skrev:
Kokende vann i flaska i 5 minutter, dra etiketten av og gni av limet med white spirit. Enklere blir det ikke.

Nordhagen: Hvilket av de to tipsene syns du funket best, det du postet i Mars, eller det i dag?. Selv er jeg litt usikker på hvilket jeg skal følge, det er noen fra 2008 også som er litt i samme gata ;D
 
Hey hey... Ikke så eplekjekke nå.... Dere skal ikke mere enn ti sider tilbake i tråden får dere la til tips med stor iver... He he...
 
Sett opp en stickie og lås tråden. Den er vel alltid aktuell. :-D

Jeg bruker forresten klut dynka i White spirit. Bare så det er sagt. Sjekka ikke tråden.. Hohohoho... Hehehehe....
 
Pælma faktisk ei kasse med nedstøva nøflasker for et par dager siden. Har vel stått der 2-3 år uten at det ble tappet øl på dem. Så mye for slitet.:) bjørnunger er da bare så mye enklere..
 
Bård skrev:
Pælma faktisk ei kasse med nedstøva nøflasker for et par dager siden. Har vel stått der 2-3 år uten at det ble tappet øl på dem. Så mye for slitet.:) bjørnunger er da bare så mye enklere..
Søren at du ikke sa ifra. Jeg hadde med glede tatt dem.
 
Ok...da er det bare å beklage. Fikk et akutt ryddeanfall, og glemte i farta å tenke på mine bryggerkolleger.:-(
 
Bård skrev:
Ok...da er det bare å beklage. Fikk et akutt ryddeanfall, og glemte i farta å tenke på mine bryggerkolleger.:-(

Det er vel ein av dødssyndene ?

frå min  HTC  "smart-tellefon "
 
Men det store spørsmålet er jo egentlig... Hvorfor bruker de sånne klistremerkevarianter i stedet for noe mer tilsvarende etikettene som brukes på returflasker? Det må vel bety at det er billigere antar jeg?
 
TorsteinO skrev:
Men det store spørsmålet er jo egentlig... Hvorfor bruker de sånne klistremerkevarianter i stedet for noe mer tilsvarende etikettene som brukes på returflasker? Det må vel bety at det er billigere antar jeg?

Husker ikke akkurat hva det var, men er en eller annen ting i brygge/flaskeprosessen som gjør at disse ikke sitter. Er besvart i en eller annen tråd her inne :)
 
Buster skrev:
Enig med Bjarte.

Bjarte H skrev:
Viktste skrev:
Hey hey... Ikke så eplekjekke nå.... Dere skal ikke mere enn ti sider tilbake i tråden får dere la til tips med stor iver... He he...

Man trenger ikke mer enn side 6 ;)

Det meste er besvart på side 1 og 2 så de som postet på side 6 eller 7 gjorde akkurat det samme da som de som poster på side 17 nå  ;)
 
Viktste skrev:
Buster skrev:
Enig med Bjarte.

Bjarte H skrev:
Viktste skrev:
Hey hey... Ikke så eplekjekke nå.... Dere skal ikke mere enn ti sider tilbake i tråden får dere la til tips med stor iver... He he...

Man trenger ikke mer enn side 6 ;)

Det meste er besvart på side 1 og 2 så de som postet på side 6 eller 7 gjorde akkurat det samme da som de som poster på side 17 nå  ;)

Matoljetrikset kom ikke før på side 6 ;) Men ja, tråden kommer nok til å gå på repeat inn i evigheten den.
 
AlexanderD skrev:
TorsteinO skrev:
Men det store spørsmålet er jo egentlig... Hvorfor bruker de sånne klistremerkevarianter i stedet for noe mer tilsvarende etikettene som brukes på returflasker? Det må vel bety at det er billigere antar jeg?

Husker ikke akkurat hva det var, men er en eller annen ting i brygge/flaskeprosessen som gjør at disse ikke sitter. Er besvart i en eller annen tråd her inne :)

Dette har med vår tappelinje å gjøre. Vannløselig lim funker dårlig med våte flasker. Prøver med andre limtyper gir etiketter med krøll og ujevnheter. Det er på ingen måte billigere å bruke "superlim", men det er det som fungerer best...
Jeg støtter forøvrig forslaget med kokende vann i flasken et par minutter, dra av etiketten og tørk av limrestene med white spirit.
 
Aha! Våte flasker ja, det forklarer vel saken :)

Forøvrig skal dere hos NØ ha kudos for å være flinke til å svare Tom, og det samme gjelder Lervig/Mike også! Jeg har spurt om litt ting på mail tidligere, og både fra dere og Lervig kom det svar fra sjefen selv :) utrolig bra! :)
 
Må holde liv i denne klassiske tråden, med noe som ser ut til å være alle flaskehoders våte drøm
http://www.labelnator.com/

Du tenker på denne du:

u9y7ede8.jpg


Sånn. Da var det evinnelige etikettproblemet løst en gang for alle. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edit: Ser at de har den på Bryggeland faktisk: http://bryggeland.no/labelnator-etikettkniv.html
 
Tilbake
Topp