Anders V. skrev:Overraskende lavt tall, Gustav! Hele 6% (dvs 3 stk :-D ) av bryggerne på IKT-NM er kvinner. Og det i en mannsdominert bransje!
Espen Unnvik skrev:På tide at noen organiserer denne "markedundersøkelsen" ?
NB! IT er en veldig bred kategori, vil ikke kalle det en yrkestittel på linje med kokk eller snekker.
Anders V. skrev:Neida. Ingen grunn til å organisere noe. Jeg har fått en del gode svar jeg kan bruke. Det var det jeg var på jakt etter.
Og ja, "IT" er en ullen betegnelse. Når jeg ser på deltakerlista, kunne vi nesten kalt det "Oslo IT-konsulent-mesterskap", for 80% er fra konsulentselskapene i Oslo.
Da jeg kalte det "IKT-NM i Hjemmebrygging" var det for å erte bransjeorganisasjonen "IKT-Norge". De arrangerer IKT-NM i diverse utendørsidretter. :-D
Takk for bidraget!
Espen Unnvik skrev:Anders V. skrev:Neida. Ingen grunn til å organisere noe. Jeg har fått en del gode svar jeg kan bruke. Det var det jeg var på jakt etter.
Og ja, "IT" er en ullen betegnelse. Når jeg ser på deltakerlista, kunne vi nesten kalt det "Oslo IT-konsulent-mesterskap", for 80% er fra konsulentselskapene i Oslo.
Da jeg kalte det "IKT-NM i Hjemmebrygging" var det for å erte bransjeorganisasjonen "IKT-Norge". De arrangerer IKT-NM i diverse utendørsidretter. :-D
Takk for bidraget!
Faderen!
Hadde ett håp om at noen ville dra i gang en undersøkelse.
Husker det oppstod en debatt en tid tilbake om hvor mange som drev med musikk, da nødvendigvis ikke som yrke.
Var tilsynelatende en stor andel som hadde musikk og hjemmebrygging som fellesnevner.
Enig i det, tror det er litt av samme ulla. Når jeg startet med IT i forrige årtusen engang, registrerte jeg den gang at veldig mange hadde bakgrunn som fagarbeidere.chrkor skrev:Skudd i det blå. Men jeg vil vel ikke bli overssket om vi er noen faglærte og. Alt fra mek og elekrto til kokk og konditor.
øyvindg skrev:Enig i det, tror det er litt av samme ulla. Når jeg startet med IT i forrige årtusen engang, registrerte jeg den gang at veldig mange hadde bakgrunn som fagarbeidere.
katla skrev:Og der eg starta som utviklar i 1980 (vel - eg programmerte mitt første Fortran IV program på holkort i 1973 nokon som slår den her??) ...
Respekt! -Det året vart eg laga...katla skrev:eg programmerte mitt første Fortran IV program på holkort i 1973 nokon som slår den her??)
Hæ? Er det eit anna navn på det? Kva er det for slags nymotens greier?katla skrev:Og den gongen kalte vi det for EDB.
katla skrev:øyvindg skrev:Enig i det, tror det er litt av samme ulla. Når jeg startet med IT i forrige årtusen engang, registrerte jeg den gang at veldig mange hadde bakgrunn som fagarbeidere.
Og der eg starta som utviklar i 1980 (vel - eg programmerte mitt første Fortran IV program på holkort i 1973 nokon som slår den her??) var det ikkje fagarbeidere såvidt eg veit. Men ein kollega var iallefall astrofysikar! Og den gongen kalte vi det for EDB.