Ide til mitt förste brygg, help annyone?

Uv

 
God dag godtfolk.

Brygger ifra Jessheim her, driver hvertfall og skal gjöre meg klar til mitt förste All grain- brygg  ;D
Da deres laug er det närmeste, og ingen i min "närhet", tenkte jeg kansje jeg kunne söke litt hjelp hos dere. Kunne trengt hjelp med en god öl, dvs jeg trenger en liten step by step guide på fremgangsmåte.
Har jo selvfölgelig lest i hovedtrek hvordan get gjöres, men er litt usikker på dette med tider, når skal dette inn, når skal det inn og hvor lenge osv. I helhet rett og slett en guide  :roedme:

Tror dere det er mulig og hjelpe en stakkar på vei med sitt förste brygg?  :help: Når det gjennomföres, så er det selvfölgelig smakstest for de som måtte önske det.  Ideelt sett så hadde det värt bra med en öl som kan gjäre litt kaldere, dvs 8-14/15 grader.
Noen ideer om en starter til denne öl`en.

Ha en fin dag.

Mvh
Magnus Uv
 
Hei Magnus.
Møt opp hos Helge på lørdag, der skal vi brygge, grille og drikke og drike og drikke. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
 
Ta en tur innom på lørdag. Det skal brygges flere brygg som en kan lære mye av. :skitbra:
 
Takk for svar. Jeg skulle gjerne ha kommet på besøk, men jeg er i Sverige denne helgen. Skal gifte meg :) men helt klart ved en annen anledning så kommer jeg gjerne, det hadde vært hyggelig og møte dere alle. Har lest i trådene deres, virker som en bra sammensveiset gjeng :)
 
Grattis! Som første øl, er det vel kansje greit å starte med noe lette, som en (amerikansk?) pale ale eller lignende. 5-10% crytall malt, og resten pale malt. God hummle, renslighet og stabil gjæringstemperatur. Og god tolmodighet. La den gjære helt ferdig.10-14 dager, og la den lagre 3-4 uker kaldt. Fin hobby du har startet:)
 
Tilbake
Topp