Juleølkonkurransen 2014, lørdag 15 november på Tautra

Jorg S

Dommer
Hei!

Det vil, tradisjonen tro, bli avholdt juleølkonkurranse på Tautra.

Konkurransen er også i år todelt med kåring av en publikumsfavoritt og en flaskekonkurranse i følgende kategorier:

-Tradisjonell Norsk Juleøl (Norbrygg konkurranseklasse 13F)
-Juleøl uten tilsetninger. Ingen krav til OG. OBS: Det er viktig at du angir en nærmere beskrivelse av ølet, samt kategori ølet er brygget etter (ihht Norbryggs stildefinisjoner)
-Juleøl med tilsetninger (Norbrygg konkurranseklassene 13, 13B, 13C, 13D, 13E)

Fristen for innlevering av disse er ikke avklart, men vi tar sikte på begynnelsen av oktober.

Videre vil det bli middag, foredrag og publikumsfavorittkonkurranse på selve arrangementet som altså er lørdag 15. november 2014!
Flere detaljer kommer, så enn så lenge; sett av dato og brygg øl!

Velkommen!
 
Woop!

Da har jeg den glede av å meddele at årets foredragsholder på Tautra blir John Palmer!

Om noen skulle være i tvil om hvem det er så er det mannen bak disse bøkene:
How to Brew: Everything You Need To Know To Brew Beer Right The First Time
Brewing Classic Styles: 80 Winning Recipes Anyone Can Brew (Jamil Zainasheff, medforfatter)
Water: A Comprehensive Guide for Brewers (Brewing Elements) (Colin Kaminski, medforfatter)

Så kom til Tautra om du vil hilse på en av hjemmebryggeverdens store autoriteter!


 
Hei igjen!

Dette bør man jo få med seg. Når startet billett salget?
Bilettsalget starter så snart vi får gjort det klart, og det samme med systemet for innlevering av flasker.
Dato for innlevering av flasker er senest 15. oktober. Detaljer rundt dette, med sted og påmelding kommer som sagt snart.
 
Dette kan man ikke gå glipp av!

For de som bor langt unna er det fremdeles ganske lett å komme seg til Tautra. Fly til Trondheim, Værnes, og hopp på et tog til Åsen. Toget tar en halv time. I Åsen tar du tilbringertransport, som betyr at du kjører taxi for prisen av buss, det siste stykket til Tautra. Husk å bestille tilbringertransporten noen timer på forhånd. På Tautra er det godt med rom og sengeplasser som kan reserveres på klostergården sin hjemmeside.

Vi sees!
 
Hvordan er det å få refundert et evt. kjøp? Det er ikke sikkert at jeg får dratt hvis samboeren min har eksamen den helgen, men tenkte å kjøpe så vi har dersom det går.
 
Tilbake
Topp