Kan noen anbefale en gassbrenner?

Driver å mekker til en vvb til kokekjele. Volumet ser ut til å bli ca. 110 liter. Vi har fra før et sånt standard krabbekokersett med 36 liters gryte og gassbrenner på 8,5 kw. Regner med at den brenneren blir litt puslete til den nye kjelen. Noen som har en anbefaling å komme med?
 
Hett tips: høyt trykk!

Standard norsk lavtrykksregulator leverer litt i underkant av 30 millibar propan. Det er nesten hipp som happ hvilken brenner du henger på, det blir ikke noe futt av det.
Kjøp en høyttrykksregulator, 2 eller 4 bar og passende slange. Så kan du bruke krabbekokeren du allerede har (hvis du tør) eller skaffe en brenner som er spesielt designet for høyt trykk.
Jeg bruker en brennerlanse for legging av tak, den gir ca 30 kilowatt ved 2 bars trykk. Kostet en 500hundrelapp på jula.
 
Jeg bruker krabbekoker(5kw) med 2bars regulator, det funker helt supert. Varmer 70l vann til mesk og kok på under en time. Regulatoren får du kjøpt på Tools. :)
 
Har sett den hos Bryggselv tidligere mener jeg, men nå ser det ut som om den er ute av sortimentet. Går det greit å bestille brenneren fra USA, eller blir det trøbbel med koblinger og sånne ting?

Gasskoblingene er annerledes, men du kjøper bare en jumboregulator som nevnt i andre svar her, og kobler på denne.
 
Hett tips: høyt trykk!

Standard norsk lavtrykksregulator leverer litt i underkant av 30 millibar propan. Det er nesten hipp som happ hvilken brenner du henger på, det blir ikke noe futt av det.
Kjøp en høyttrykksregulator, 2 eller 4 bar og passende slange. Så kan du bruke krabbekokeren du allerede har (hvis du tør) eller skaffe en brenner som er spesielt designet for høyt trykk.
Jeg bruker en brennerlanse for legging av tak, den gir ca 30 kilowatt ved 2 bars trykk. Kostet en 500hundrelapp på jula.
Hvis jeg ikke husker helt feil, er den krabbekokeren vi allerede har oppgitt til 8,5 kw, så dette er jo en mulighet. Har litt grunnleggende respekt for alt som har med gass å gjøre, og egentlig fille peiling på disse tingene. Når du skriver "hvis du tør" - hva er risikoen her?
 
Når du skriver "hvis du tør" - hva er risikoen her?

Har hørt mange som bruker 2 bar jumbo-regulator på standard krabbekoker. Skal ikke si at det er noen risiko med det, mangler erfaring.

Men, jeg har (for?) stor respekt for gass, og tør ikke. Noe av grunnen til det er en skrekkhistorie jeg hørte av en gassbrennereselger...
 
Tilbake
Topp