Kapselpåsetter fra Bryggselv. Hvilken?

Tariq

Norbrygg-medlem
Bryggselv har to kraftige kapselpåsetter i det øvre prisskiktet, en til 999,- og en til 1.499,-. Jeg var innom i dag og kjøpte den til 999,- men jeg er dessverre slik at jeg ofte ender opp med å kjøpe det dyreste, ihvertfall om jeg vet at det er det beste. Så er det noen som kjenner disse modellene og har gode argumenter for at jeg bør bytte til den dyreste?

Jeg gikk fra en 500 kroners bordmodell og opp til den til 1000 kroner. Det var som natt og dag, fast og fin og den krever mye mindre makt for å få på korken. Om enda 500 kroner opp gir samme effekten vet jeg ikke.

Den vesentlige forskjellen på de er at den dyreste har trinnløs høydejustering. Dvs enklere å korke flasker i forskjellig størrelse. Hvis alle flaskene dine er like er det ingen forskjell.. Eller jo! Den dyreste er litt tyngre og står stødigere. :)

Er det denne dere snakker om som funker greit, den til 399,-? https://www.bryggselv.no/flasking/korkmaskiner/Kronekapsel/Håndkorker-bordmodell-400192-p0000000507
De andre linkene får jeg bare opp error, kanskje de er for gamle.
Lurer på om jeg skal kjøpe den fra bryggselv.no som koster 399 eller den litt kraftigere til 990,- noen tips? :)

Denne funker greit for meg i hvert fall, det med at den ikke er trinnløs gjør ikke så mye. Man korker jo gjerne samme type flasker etter hverandre om man har flere forskjellige flasker, så da blir det jo ikke akkurat at man stiller frem og tilbake i et kjør. Jeg har den bare stående løst, men er vel en fordel å skru den fast i noe, evt. en planke på en meter noe som man kan stå på, da fungerer den nok optimalt!

Sist redigert:
Takk for svar :) tror jeg går for denne versjonen i starten, så kan jeg heller kjøpe en dyrere og bedre hvis jeg finner ut at jeg skal brygge for fullt.

Har en tidligere versjon av den til 400. Den fungerer helt greit synes jeg. Aldri hatt noe trøbbel med den. Det at den ikke er trinnløs har jeg aldri tenkt på før jeg leste det I denne tråden. Man skifter bare til 0.33 eller 0.5 etc. Forskjellen blir at man kanskje må trykke en kvart cm lenger ned på den ene flaska vs den andre, noe jeg aldri har ofret en tanke. Dessuten regner jeg med at det er vanlig kotyme å line opp flasker slik at alle like går i en bolk, og så kommer de andre etter dette, så man skifter jo ikke høyde så ofte.

De dyre kan man operere med en hånd. Da blir den andre ledig, og kan gjøre andre ting. (som å fylle flaskene)

Kjøp den billigste, vedder på at du fort nok ønsker å gå over til fat ;)

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Jeg kan ikke anbefale den billigste, men den til 990,. Den billigste klarte jeg å ødelegge. Den dyreste til 1500,- har jeg ikke prøvd.

Jeg kostet på meg den dyre etter en stund med den billige, som irriterte meg ganske mye, og har vel ikke angret på det. Men det er klart; den billige fungerte jo, tross alt. Problemet med den var særlig at den ofte ikke slapp taket i flaska uten videre, og det førte til at noen få flasker faktisk ikke ble helt tette. Og så var det den skranglete følelsen den ga.

Den proffe er "smooth", og en nytelse å bruke, sammenlignet med den billige - men det er irriterende vanskelig å få skrudd til hardt nok til at "hodet" ikke skyver seg oppover etter hvert når du korker mange flasker.

Jeg synes det er et åpent spørsmål om den dyre er verdt pengene. Ikke topp pri, i alle fall.

Jeg gikk for den til 990 kr og har ikke angret på det. Jeg flasker stort sett bare 0,33 og den er en drøm å holde på med. flasken slipper lett og det trengs ikke mye kraft. Hvis du har muligheten så ta turen tll en bryggselv butikk og prøv forskjellen. Jeg gjorde det......

Tilbake
Topp