Karboneringsdrops.

Stig Aa.

Norbrygg-medlem
(Beklager kjedelig post)

For ca et halvt år siden skjønte jeg at karboneringsdrops var akseptert karboneringsmiddel og gjerne anbefalt på humlerike øl. Har derfort brukt dette på slike øl i det siste. Blir litt lite kullsyre med 1 drops på 0.5 flasker (bruker helst den størrelsen) og ser at Cooper selv anbefaler 1 på 0.33 og 2 på 0.75. Har veid dropsene og de er på 3 gram, så jeg får det ikke helt til å stemme.

Hva gjør folk? Bruker kun 0.33?
Syns det er irriterende at det ikke passer for 0.5-flasker.
 
Jeg bruker Muntons Carbonation Drops. Der skal man bruke 2 drops på 2 gram hver pr 0,5 flaske.

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
 
Jeg ambefaler ikke Muntos, de gir deg "øynevipper" i ølet, smaker ingenting, men ikke så gøy å servere andre. Har selv gått over til att alternativ fra Brygging.no som er problemfritt. (har forstått det sånn att det er noe de importerer selv så ikke sikker du finner det andre plasser.
IMG_20170621_203647.jpg
Bruker 2 drops på 0,5 liter
 
Jeg ambefaler ikke Muntos, de gir deg "øynevipper" i ølet, smaker ingenting, men ikke så gøy å servere andre. Har selv gått over til att alternativ fra Brygging.no som er problemfritt. (har forstått det sånn att det er noe de importerer selv så ikke sikker du finner det andre plasser.
Vis vedlegget 32047
Bruker 2 drops på 0,5 liter
Kan du gi en direkte link, for jeg finner bare Munton's på den siden.
 
Den ligger ikke på siden deres, skal innom i morgen så kan gi dem en overhøvling så de får fart på sakene. Men tar du kontakt med dem på mail så sender de sikkert
 
Noen gulatingbutikker på østlandet får de snart inn tror jeg, maltmons på hamar har de også.

(Disclaimer: Jeg jobber noen timer pr uke på maltmons, er ikke ment som reklame, men til opplysning at man kan få de lokalt på østlandet isteden for å betale frakt).
 
"I know
og stiller meg skeptisk til de trådene"
Tro meg, det er tilfelle.. jeg har 10 brygg som er sånn
 
Er ikke sukker posene på CirkelK 3 gramm? eller var det 6 gramm.. jaja blir noen runder med koppen for å få nok til 60 liter
 
Sukkerbiter. Funker fint. Tror min pakke har passert 10 år, men produsenten oppgir (tilnærmet) ubegrenset holdbarhet. Vokser ikke uhumskheter på tørt sukker.

Tyr bare til disse unntaksvis, da sukkerlake er raskere.
 
Sukkerbiter. Funker fint. Tror min pakke har passert 10 år, men produsenten oppgir (tilnærmet) ubegrenset holdbarhet. Vokser ikke uhumskheter på tørt sukker.

Tyr bare til disse unntaksvis, da sukkerlake er raskere.
Og de er på 3 gram? Trodde de var på 2 gram, jeg. (Bruker for øvrig også lake på de fleste øl, dette gjelder kun humlebomber, da er ikke omstikking/sukkerlake så bra)
 
Tilbake
Topp