Kjele som gjæringskar?

Thorgrim Skreosen

Norbrygg-medlem
Jeg har mulighet for å få en Biltema hyttekjele som ikke er brukt. Leker litt med tanken om å bruke denne som gjæringskar.
Lettere å holde ren. Holder lenge. Hvis jeg legger en runde med splittet silikonslange rundt kanten mellom lokk og kjele, og evt spennband rundt, kan den bli tett. (selv om ikke dette er nødvendig.

Må jo da bytte ut kranen med en tredelt som jeg har liggende. Borrer også hull i lokket til gjærlås.

Noen som har gjort dette? Må innrømme at jeg er perverst glad i rustfritt og rustfri "kone" blir både for stor og dyr.

Noen pros & cons?

Edit: Skal gjære mellom 10 og 20L fremover.
 
Kineserne har prøvd.  :skitbra:
Usikker på hvor bra det fungerer.
http://www.ebay.com/itm/30L-Stainless-steel-fermentation-tank-fermenters-free-shipping-/111244459617?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19e6afbe61
 
Jeg har tenkt på det samme. Burde fungere fint, men hankene er kanskje litt svake til å løfte full kjele med?
 
Bjarte H skrev:
Jeg har tenkt på det samme. Burde fungere fint, men hankene er kanskje litt svake til å løfte full kjele med?

mesker i en biltema hyttekjele og må løfte full kjele, og det går bra
 
protto skrev:
Bjarte H skrev:
Fredrik J skrev:
protto skrev:

Ooh, den var fet! Digg med konisk og ventil i bånn av kokkjele. Lett å rengjøre a gitt :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Men da kan man jo bare brygge en gang hver 14. dag.. :)

Ja så den burde vore dobbelt så stor... :)

Eller halvparten så stor, halvparten så dyr og komme i 2-pakning :D
 
Bjarte H skrev:
protto skrev:
Bjarte H skrev:
Fredrik J skrev:
protto skrev:

Ooh, den var fet! Digg med konisk og ventil i bånn av kokkjele. Lett å rengjøre a gitt :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Men da kan man jo bare brygge en gang hver 14. dag.. :)

Ja så den burde vore dobbelt så stor... :)

Eller halvparten så stor, halvparten så dyr og komme i 2-pakning :D

;D  :skitbra:
 
Tilbake
Topp