Nytt gjæringskar

joakøl

Norbrygg-medlem
Kjøp Fermzilla Allrounder istedenfor, så slipper du å bore hull og kan overføre ølet helt oksygenfritt. :)
Sikkert sant, men jeg forsøker å stagge utstyrsjaget. Problemet er at det alltid finnes noe nytt og bedre utstyr man kan oppgradere til, og da synes jeg dette lett blir en distraksjon. Jeg finner heller ikke så mye glede i dette fokuset. Forsøker heller å lage god øl med det jeg har til rådighet.

Sist redigert:

Finn Berger

Moderator
Sikkert sant, men jeg forsøker å stagge utstyrsjaget. Problemet er at det alltid finnes noe nytt og bedre utstyr man kan oppgradere til, og da synes jeg dette lett blir en distraksjon. Jeg finner heller ikke så mye glede i dette fokuset. Forsøker heller å lage god øl med det jeg har til rådighet.
For å sitere fra et forerdrag Kjetil Jikkiun holdt på hjemmebryggerhelga for noen år sida: Det spiller ingen rolle hva slags utstyr du har. Det viktige er at du kan bruke det.

Jørgen O

Fylkesstyre
Sentralstyre
Det forstår jeg, mitt poeng var at jeg synes "mitt" alternativ er minst like lettvint. :) Selv om Allrounder med CO2 kit sikkert koster litt mer enn en Flatbottom.

Finn Berger

Moderator
Det forstår jeg, mitt poeng var at jeg synes "mitt" alternativ er minst like lettvint. :) Selv om Allrounder med CO2 kit sikkert koster litt mer enn en Flatbottom.
- og det kan det godt hende du har rett i. (Det med mer lettvint, altså:).)

Men jeg er veldig fornøyd med flatbottom'en som vanlig gjæringskar. Det eneste problemet er at den er vanskelig å få drevet ut oksygen av om jeg skulle ville stikke om i den. Da trenger jeg et Speidel-type kar.

Men det har jeg:). Og det er heller sjelden jeg trenger å stikke om. Nesten aldri, faktisk.

Topp