Kjøpt STC-1000. Feil type.

Hei,

Driver og bygger om ett varmeskap til gjæringsskap, og kjøpte i den anledning stc-1000 på aliexpress. Hørte at stc-1000 var stc-1000. så kjøpte den rimeligste uten å sjekke mer på det..

Det jeg fikk var en "stc-1000", men med kun 4 strøminntak + temp sensor

Håper denne kan brukes frem til jeg kan skaffe en som er bedre siden jeg kun trenger å koble den opp mot varmeelement.

Noen som kan være behjelpelige med å lage en skisse over kobling for denne?
 
Det er bare ene fasen du skal styre.den andre går direkte.. kanskje få hjelp av noen med elektro kunskaper..

Skrev du at du skulle ha 220v versjonen?
Vist ikke har du fått 12v versjonen..
 
Hei,

Det er 220V.

slik ser koblingene ut. (Det står NTC - OUT - IN på min)
Mulig jeg må bite i puta og få bistand.

attachment.php
 
Det går greit for øyeblikket egentlig. 13c i kjelleren nå, så trenger kun å koble til varmeelement. Får bygge opp med en ekte stc-1000 til våren.
 
Ut av diagrammet og beskrivelsen fra leverandør så kan du styre enten varme eller kulde, men ikke begge samtidig da du har kun et rele/output. Ellers kan du vel følge en av guidene her på forumet for å bygge, bare ta hensyn til at du kun har en 220V ut.

Skal du kjøpe STC-1000 som også kan programmeres til STC-1000+ bør du støtte denne leverandøren, kjøpes herfra A400_P versjonen http://www.aliexpress.com/store/product/temperature-controller-STC-1000/1305777_2004466302.html
 
joda, men den leverandøren jeg linket til er utsalgsstedet til de som lager A400_P hvis det er interessant å få fatt i,for å installere pluss versjonen. Ellers kan det jo være litt bingo hvilke versjoner du får.
 
skal skaffe et par fra den siden. Trenger en 1000+ til grainfather som er under innkjøp også.

Har koblet opp etter skjema over (Relay = out på min antok jeg)
Det fungerer forsåvidt, men lurer på om det kun er kjøling denne er bygget for.
Har koblet til ett varmeskap, og setter temp på 20c. Problemet er at varmeskap slår seg på når temp er over 20c, og ikke under. Skulle det være mulig å endre dette ved hjelp av hvordan det kobles?
 
Hvis det kan endres må det være i innstillingene på enheten. Ifølge siden du kjøpte den fra skal den kunne brukes
Heating and cooling control.
Can be used for domestic freezer, water tanks, refrigerator, industrial chiller, boiler, steamer, industrial equipments and other temperature-controlled systems.


Men det er jo ikke helt sikkert at leverandøren har kopiert rett bruksanvisning :eek:
 
joda, men den leverandøren jeg linket til er utsalgsstedet til de som lager A400_P hvis det er interessant å få fatt i,for å installere pluss versjonen. Ellers kan det jo være litt bingo hvilke versjoner du får.
Hvordan ser jeg versjonsnummeret? Er det noen særlige forskjeller på versjonsnummer dersom man bruker stc uten å oppdatere til pluss versjonen?
 
Hvordan ser jeg versjonsnummeret? Er det noen særlige forskjeller på versjonsnummer dersom man bruker stc uten å oppdatere til pluss versjonen?
Du må åpne boksen og se på kretskortet, det står trykt på dette, se her for eksempel.

Skal du ikke ha pluss versjonen så er jeg ikke kjent med at versjonen spiller noen rolle for funksjonaliteten, sålenge en unngår eksemplene nevnt her i tråden som har kun et rele. Må innrømme at jeg bruker pluss versjonen lite selv for gjæring. Setter heller en start temperatur og justerer av og til underveis når jeg ser hvordan gjæringen forløper.
 
Takk for god hjelp!
Klarte å oversette bruksanvisningen noe ved hjelp av den du postet Johnny, så da er en oppe og går. Var en annen menystruktur, men mye som gikk igjen.
 
Tilbake
Topp