Klage på Mack Witbier og Mack IPA

Torga skrev:
kintii skrev:
Det blir interessant å se om det blir noen svar å få fra mack, hold oss oppdaterte isåfall  ;) Lurer på hva de har å si.

Mack har svart på kritikken av deres IPA på fjesboka 5 Mai


facebook skrev:
Tommy
Hei! Prøvde deres IPA i helgen, og må få melde min skuffelse. Skulle også angivelig vært brukt amerikansk humle i ølet. Men denne ølen er så langt unna IPA man kan komme, ligner ikke litt en gang! Minner om en god bitter tsjekkisk pilsner, det kan jeg strekke meg til. Prøv igjen!

Macks Ølbryggeri AS
Hei Tommy! Vi har ikke lov til å skrive offentlig om alkohol, men det vi kan si er at vår bryggerimester langt på vei er enig med deg. Og at han har gjort endringer i resepten. Ønsker du mer informasjon, ta kontakt i inbox.

Tommy
Takk for svar. Beklager at kritikken var krass, men regner med at dere tåler det. Si gjerne i fra når forbedret batch er ute, så skal jeg prøve igjen.
 
Jeg lurer litt på hvis det er folkene som sitter på lommeboken eller bryggerimesteren som er enige i at det ikke står i samsvar med stilen de prøver på. Vil jo tippe at bryggerimesteren ikke har vært enig fra første batch. Noen har sikkert fått pepper og skjønt at budsjettet ikke holder.
 
Miguel skrev:
Jeg lurer litt på hvis det er folkene som sitter på lommeboken eller bryggerimesteren som er enige i at det ikke står i samsvar med stilen de prøver på. Vil jo tippe at bryggerimesteren ikke har vært enig fra første batch. Noen har sikkert fått pepper og skjønt at budsjettet ikke holder.

Sikkert noe i den duren. Humle er dyrt og det går mye humle til en IPA. Nå har jeg ikke smakt dette ølet, men om det er slik at man kan strekke seg til en god bitter tjekkisk pilsner i beste fall, så tror jeg nok at mack (og andre bryggerier forøvrig) har mere å tjene på å stå løpet ut og faktisk produsere en skikkelig IPA. Så får det koste hva det vil koste.

Jeg skal kjøpe meg mack witbier og IPA i morgen og se hva det dreier seg om, kanskje jeg også kan hive meg på denne sutretråden. Hehe  ;)
 
hva med at. alle er nå klar over hva det er. la de som vil kjøpe det. resten av oss kan kjøpe noe annet. finnes da nok av godt øl. denne diskusjonen ville vært mer relevant om MACK var den eneste produsenten av øl i denne verden.
 
Jon Sira skrev:
hva med at. alle er nå klar over hva det er. la de som vil kjøpe det. resten av oss kan kjøpe noe annet. finnes da nok av godt øl. denne diskusjonen ville vært mer relevant om MACK var den eneste produsenten av øl i denne verden.

Alle vet ikke om dette, for alle er ikke aktive medlemmer av Norbrygg. De vil i så fall ikke vite det før de allerede har brukt den hundringsen Mack så gjerne vil ha. Hva med at Mack skjerper seg og lager øl som i det minste kan passere som typenavnene de har brukt på etikettene under tvil. Først da blir denne diskusjonen irrelevant.
 
Kjøpte mack IPA i dag og dette var tragiske greier. Ølet smakte ikke vondt, men dette var ikke mye til IPA. Smaker som en fruktig pils. Burde ringe noen varselbjeller når det står skrevet med stor skrift foran på etiketten at den er brygget ekstra sterk.
 
Synes, som flere på denne og andre tråder, at Mack IPA var uinteressant. Har riktignok smakt bare butikk-varianten. Jeg synes den var pregløs, rett og slett, den ga meg over hodet ingen opplevelse av å drikke en IPA, eller en ale, eller en øl... Det var bare no vått som plasket rundt, omtrent som Hansa Juleøl de siste årene (obs, butikkvarianten). Andre må gjerne slutte seg til hylekoret, klage til alle verdens tilsyn og stå på. Hvis det resulterer i bedre øl fra bryggeriet i nord, BRA! Jeg snur bare ryggen til den s.k. IPA'en og kjøper noe annet. Og det tror jeg faktisk er det eneste språket blånissene forstår. Sikkert noen av dem på Mack også.  :lessmile:
 
Dette er jo eit genialt trekk frå marknadsavdelinga til Mack. Ganske enkelt genialt. G E N I A L T.

Fyrst lanserar ein pils-IPA for å få Ola Dunk på pinnen, ein får publisitet og merksemd, medan kritikarane vert møtt med at bryggerimeistaren har ei ny og betre oppskrift er undervegs. Dette kallar eg meirsalg.

Og så klart visste bryggerimeistaren betre, det er dyktige folk som arbeidar på dei store bryggeria. Diverre må fag av og til vike for kommers.
 
På en måte har jeg lyst til å kjøpe disse for å få smakt og å kunne si hva jeg mener om dem, men samtidig vet jeg ærlig talt ikke om jeg gidder å kaste bort tid og penger på noe jeg er overbevist om at er skvip. Det irriterer meg fremdeles at jeg lot meg lure til å kjøpe hansas butikk-ipa i høst, og ut fra det folk skriver her virker det som den er fantastisk i forhold...
 
Er forøvrig enig med nordhagen - er det så ille som det virker som, så kan det godt hende at dette er over streken for villedende markedsføring. Jeg tror fex heller ikke at det finnes noen lovstandarder for hva som skal være i tomatketchup, men tror det ville ha blitt litt reaksjoner hvis man solgte noe tynt blekrosa skvip totalt uten tomater i innholdet og kalte det tomatketchup

Lover ang innholdet derimot... Da er vi jo plutselig tilbake på reinheitsgebot...
 
TorsteinO skrev:
På en måte har jeg lyst til å kjøpe disse for å få smakt og å kunne si hva jeg mener om dem, men samtidig vet jeg ærlig talt ikke om jeg gidder å kaste bort tid og penger på noe jeg er overbevist om at er skvip. Det irriterer meg fremdeles at jeg lot meg lure til å kjøpe hansas butikk-IPA i høst, og ut fra det folk skriver her virker det som den er fantastisk i forhold...

Det er ikke slik at ølet smaker vondt, men det er ikke en IPA slik jeg ser det. Ølet er absolutt filtrert og smaker egentlig undergjæret, dog mer fruktig. Når det gjelder aroma tror jeg nesten at jeg skulle ha slite med å kjenne forskjell på en vanlig hansa eller denne mack IPA og det verste av alt er at jeg tuller ikke. Har du ikke prøvd ville jeg ha kjøpt en, da finner du muligens ut at du aldri vil kjøpe noe fra mack igjen. Jeg skal iallefall aldri handle noe mer fra mack.
 
Registrerer at det er flere enn meg som bekrefter at disse produktene skiller seg uakseptabelt mye fra det de skal være, også at de til og med virker undergjæret. Det er jo hyggelig at flere er enig med meg, men irriterende at produktene er i salg.

Jeg sa fra til polet i Sandefjord på fredag. Hvis folk blir nysgjerrige av denne tråden, så for all del, men det beste hadde jo vært om markedet svarte sånn som flere andre her påpeker; ved å styre unna disse produktene.
 
Følte at jeg også måtte sende en mail forrige helg. De skriver på hjemmesiden at ris og ros taes imot. Har enda ikke fått svar.
 
Odland skrev:
Denne tråden har fått meg til å ville kjøpe de ølene.

Det er ihvertfall en genistrek at de lager det så dårlig at "alle" kjøper den for å smake.
Skjønner da at markedsavdelingen synes den ble en suksess, når den går unna som bare det.

Håper at de som kjøper denne, også kjøper en flaske med god øl i tillegg. Synn om den dårligste ølen får størst omsetning på polet.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
arefsahl skrev:
Odland skrev:
Denne tråden har fått meg til å ville kjøpe de ølene.

Det er ihvertfall en genistrek at de lager det så dårlig at "alle" kjøper den for å smake.
Skjønner da at markedsavdelingen synes den ble en suksess, når den går unna som bare det.

Håper at de som kjøper denne, også kjøper en flaske med god øl i tillegg. Synn om den dårligste ølen får størst omsetning på polet.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Haha..

Det var nettopp siden de hadde fått så dårlige omtaler at jeg selv kjøpte mack sin IPA. For å si det enkelt, jeg kommer ikke til å kjøpe witbieren, eller noe mer fra mack igjen overhodet. Rett og slett siden dette altså en slik utrolig skivebom at det går nesten ikke ann.
Jeg håper at mack får hørt hvor dårlig dette ølet her er, slik at de kanskje lærer av dette. Noe sier meg at de kanskje har fått hørt det fra flere siden de ikke har giddet å svare meg på en fin sakelig mail.

Jeg tåler at hansa kaller sin APA for IPA, fordi de er iallefall innpå noe i forhold til mack sin IPA som ikke har et lite snev av IPA (eller APA for den saks skyld) over seg.
 
kintii skrev:
Jeg tåler at hansa kaller sin APA for IPA, fordi de er iallefall innpå noe i forhold til mack sin IPA som ikke har et lite snev av IPA (eller APA for den saks skyld) over seg.

Det var det poenget jeg også prøvde å få fram litt lenger opp i tråden her; Hansa IPA passerer som et forståelig kompromiss fra en stor, industriell aktør. Mack sine spesialøl er rein svindel.
 
Vant disse to på vinlotteri på jobben i dag, sitter med IPA nå, makan til lureri. Makkverk IPA imo, merkelig at en bryggerimester setter navnet sitt på noe slikt.
 
Tilbake
Topp