JEG
Moderator
Så langt 15 stk. Flere skal komme. Mulig dette kunne vært postet i Kommersielle oppskrifter (fra bryggeriene), men redd det det drukner der så lenge man ikke oppdaterer første post.
BYO RogaBeer
BYO RogaBeer
Rygr's transatlantiske pils????
Jeg anbefalte den til junior, og nå drikker hele vennekretsen hans kun den (når de ikke kan få tak i ølet mitt, da.) Om jeg kunne brygge noe sånt, ville jeg antakelig bli kanonisert.
Er det du som legger inn oppskrifter @JEG? Jeg fikk Fat Earl fra Lervig tilsendt på mail fra Mike. Den er skalert og lagt inn her under kommersielle oppskrifter også.4 fra Berentsens og 4 nye fra LERVIG lagt til.
Ser i oppskriften Stjerneskudd at chocolade malt står oppført 2 ganger
Malts (6.66 kg)
5.98 kg (89.8%) — Thomas Fawcett Pale Malt, Maris Otter — Grain — 5.9 EBC
440 g (6.6%) — Thomas Fawcett Crystal Malt — Grain — 118 EBC
120 g (1.8%) — Thomas Fawcett Chocolate Malt — Grain — 1000 EBC
Er det riktig?
Fin fint dette!4 fra Berentsens og 4 nye fra LERVIG lagt til.
Er nok en dobbelklikk i BF der, ja. Dette er nå rettetSer i oppskriften Stjerneskudd at chocolade malt står oppført 2 ganger
Malts (6.66 kg)
5.98 kg (89.8%) — Thomas Fawcett Pale Malt, Maris Otter — Grain — 5.9 EBC
440 g (6.6%) — Thomas Fawcett Crystal Malt — Grain — 118 EBC
Er det riktig?
Da er RYGR sin transatlantiske pils og ni andre oppskrifter ute. Altså totalt 10 oppskrifter, hvorav seks er lagt inn i Brewfather.Rygr's transatlantiske pils????
Jeg anbefalte den til junior, og nå drikker hele vennekretsen hans kun den (når de ikke kan få tak i ølet mitt, da.) Om jeg kunne brygge noe sånt, ville jeg antakelig bli kanonisert.
Ser når jeg legger inn disse tallene med 75% effektivitet får jeg litt lavere andel humle, men synes fortsatt det virker høyt. Kan Jædr er god den, men får ikke følelsen av at den er så mye mer humletung enn de nevnte.Husker jeg stusset på den der. Skal dobbelsjekke.
@Eramik :
Her er det som er utgangspunktet for det som er lagt inn i Brewfather, oppgitt av Øyvind Tvedt (bryggerimester Rygr):
RYGR JÆDR APA
2800L
IBU: 46
OG: 1.044
FG: 1.008
350kg castle Pale malt
75kg castle vienna malt
40kg stangeland mølle flaket rug
40 kg stangeland mølle havregryn
25kg caramalt 30
1,7kg Centennial 15 min
1 kg citra 15 min
1 kg idaho7 15 min
Gjærnæring
55tbl protafloc
5 kg centennial hopstand 80c 30 min
3 kg citra hopstand 80c 30 min
2 kg idaho 7 hopstand 80c 30min
Tørrhumle dag 8
6 kg centennial
4 kg mosaic
2 kg citra
2 kg Idaho 7
Gjær: wlp001/safale us 05
Det finnes en tråd på dette ølet: https://forum.norbrygg.no/threads/lervig-supersonic.38240/Hei. Har noen en oppskrift på Lervigs Supersonic , som vil dele ? (Til 25 l batch)