Lag rimelig Cider. Tilbud på eplejuice.

Hvis den ikke gjærer ut, tapp den på toppen av gjærkaka og rør om neste gang du har gjort ferdig et brygg (helst lys øl vil jeg tro). Da bør det være plenty med gjær til å gjøre jobben, tross konserveringsmidler
 
Resultatet er inne og til tross for at det ikke ble noen stormgjæring og gjæringen ikke begynte før dag 4 , har den nå gjæret ferdig og fra 1059 til 996 med et kraftig smak og frisk smak av eple. Tror denne kan bli meget bra. Anbefales virkelig å prøve og det kostet ikke mange kronene heller.
 
22L eplecider frå FirstPrice sett på slurry av Wyeast1318 London III i dag.

Kva humle har folk god erfaring med i knusktørr eplecider?
 
22L eplecider frå FirstPrice sett på slurry av Wyeast1318 London III i dag.

Kva humle har folk god erfaring med i knusktørr eplecider?

Jeg har brukt 40 gr Hersbrucker i 25 liter graf (5 liter vørter + 20 liter first price eplejuice). Du kan sikkert like gjerne bruke en annen tysk edelhumle. Og jeg kan se for meg at Fuggles eller EKG vil funke fint.
 
Jeg har brukt 40 gr Hersbrucker i 25 liter graf (5 liter vørter + 20 liter first price eplejuice). Du kan sikkert like gjerne bruke en annen tysk edelhumle. Og jeg kan se for meg at Fuggles eller EKG vil funke fint.
Hvordan gjør du når du humler cider, snakker vi tørrhumling da?

Og det er noen her som ikke liker litt sødme i cideren, har du forslag til gjør som ikke gjærer helt ut?
 
Hvordan gjør du når du humler cider, snakker vi tørrhumling da?

Og det er noen her som ikke liker litt sødme i cideren, har du forslag til gjør som ikke gjærer helt ut?
Det var en graf, altså en hybrid mellom øl og cider. Da mesker og koker du øl-delen på vanlig måte, så jeg humla i koket.

Alt sukkeret i eplesaft er gjærbart, og det finnes ingen gjær som ikke eter alt. Det finnes måter å fikse det på, og det har vært diskutert her på forumet. Bruk søkefunksjonen, så finner du nok fram:).
 
Tilbake
Topp