Lokalene på Godlia

cral skrev:
Kunne det vært en idé å hatt et badekar armatur med hånddusj til utslagsvasken? På den måten kunne man fått spylt oppi ting som var for stort for å komme nedi vasken?
hva med badekararmatur med hageslange tilkopling slik at vi også kan koble til kjøling eller en slange til å spyle gryter ol?

Benk, hva var status på stålplaten der, prisen ble ca 800 om jeg ikke husker helt feil, 600 + mva

Hageslange tilkobling støttes :)

Da blir den jo lang nok til at den rekker helt bort til grytene også....

TroHar skrev:
Hull til avrekk og vasken montert, bra jobba!
Da er det vel veggene som står for tur?

Jeg monterer noe midlertidig armatur på vasken i løpet av lørdag en gang og satser på at patenten jeg har laget for å koble til sluket fungerer. Etter det er det vel litt mer strøm og så er det på tide å se på vegger og benk?

Det hadde vært fint om noen hadde funnet et passende armatur, ja. Det må være vegghengt og et vaskekararmatur med lang hals hadde vært det beste. Et badekararmatur er vel det nest beste.

nordtvedt skrev:
hva med badekararmatur med hageslange tilkopling slik at vi også kan koble til kjøling eller en slange til å spyle gryter ol?

Jeg tenkte å legge opp ei kran borte ved benken også, men det får vente til vi vet hvordan benken blir.

Er det noen som har noe i mot å lage benken i furu til å starte med, så kan vi heller suplementere med  benkplate/rustfriplate/marmor/fliser oppå  i etterkant?

Vi trenger ikke rustfri benk til å starte med. Har tatt kontakt med en annen kunde for å høre om de kunne brette.

Jeg kan tette hullet på lørdag. Finner jeg ikke 200 mm rist til saklig pris, så setter jeg opp noe midlertidig som holder rottene ute.

Det er lagt inn kjernen av det som er borret ut. dette holder foreløpig. jeg skal skaffe delene vi trenger til avsuget :)

200 mm rist koster kr 25 på biltema ;)

Men hullet er midlertidig tettet. Vi puttet kjernen som ble borret ut tilbake i hullet.

men en slik biltema rist er laget for naturlig ventilasjon. setter vi en vifte på andre siden av hullet vil denne møte uforholdsmessig mye motstand..

Tror jeg overlater planleggingen av det rør greiene til deg, så koser jeg meg med jegerprøveeksamensanlegget.

Jeg fikk da gjort gjort noe før jeg oppdaget at jeg manglet deler og måtte nok en tur på Biltema. Godt begynt er halvt fullført...

Satte på ei rist foran hullet, selv om den kanskje må byttes etter hvert.

Men da kan jo ikke jeg klatre inn gjennom hullet lengre :(

Du får si i fra om du trenger sjåfør når det skal handles.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Avløpet er koblet til og det er mulig å tappe vann igjen. Det er fortsatt en liten lekkasje ved stengekrana, som jeg ikke hadde tid til å fikse, men jeg er ganske sikker på at jeg vet hvilken medisin som trengs.

Jeg satte opp ei enkel tappekran på kaldtvannet, men noen må fortsatt finne et passende armatur.

IMG_0332.JPG

Også er det installert utstyr for drikkeproduksjon:
IMG_0333.JPG

Jeg fikk kikket inn i nabokjelleren i går for å se etter de mystiske ledningene. Frisørene hadde litt problemer med å tro at jeg drev og pusset opp, der jeg kom i skjorte og lave sko, men jeg fikk da lov til å romstere litt i lokalene. Kjellerveggen mot parkeringsplassen var kledd inn, så der var det ikke mulig å se om ledningene fortsatte videre fra vårt lokale. Hvor det ble av vannrørene våre fikk jeg imidlertid sett:

Vedlegg

• IMAG0111.jpg
    IMAG0111.jpg
    49,2 KB · Sett: 199
  • IMAG0112.jpg
    IMAG0112.jpg
    68 KB · Sett: 197
Tilbake
Topp