Lokalene på Godlia

Var innom, men da var alle dratt. Tar video/foto i morgen - da tar jeg med egen nøkkel  :klovn:
 
Jeg fikk ikke gjort så mye jeg hadde håpet i dag, men fikk montert på ny stoppekran på vannet og koblet på et kort PEX-rør. Da er det altså tilgang til å tappe vann der, selv om jeg ikke fikk med meg alle delene jeg trengte på første besøk til Biltema

Den ene veggen er sprayet med soppdreper mellom alle helgedagene. Det var ikke et middel som var spesielt behagelig å jobbe med i ei Jif-flaske og bør nok rulles på. At stoffet er irriterende, slik etiketten hevder, er i hvert fall riktig.

Lokalene er ikke spesielt fotogene for tida og det er absolutt på tide med en dugnad for å rydde opp igjen. Det hadde vært fint om noen kunne gjøre det tidlig i neste uke, da vi forhåpentligvis er ferdig med mye av grovarbeidet.

Noen bilder her:
http://goo.gl/rZJnl
 
neslekkim skrev:
Skal dere gå igjennom veggen?, ventilasjon?

Det stemmer. Jeg bare håpet vi kunne fått sjekket at det ikke ble noen problemer før jeg hentet inn folk som skulle gjøre jobben.
 
cral skrev:
Det stemmer. Jeg bare håpet vi kunne fått sjekket at det ikke ble noen problemer før jeg hentet inn folk som skulle gjøre jobben.

Vi kom 40 cm inn i veggen uten spor av problemer. Kan ikke være mange centimetrene som manglet på at vi var gjennom, men å treffe hullet fra motsatt side tror jeg blir håpløst.
 
Det var ikke ment seriøst. Det er så å si umulig å grei med håndholdt maskin med den diamteren vi har på borret og lengden det er snakk om. Selv om man skulle finne akkuart det rette punktet for innslaget på andre siden, så holder at man har en liten vinkel på borret i en retning for at det etter 40 cm gjennom veggen er noen mm til siden.

Jeg møter de som lager hull rundt kl 16:00 der i morgen.
 
Regner med at mur er omtrentlig like tykk på langvegg (der vi skal bore hullet) og gavlvegg (inngangsdør), skulle da være mulig å få ca tykkelse på veggen med å måle fra trapp og ut til gavlvagg.
Finn et punkt i trappa og mål inn til gavlvegg i kjeller, sett dette målet på oversiden, mål så fra utside dør og inn til målpunktet.
Bli sånn røfflig riktig .
 
Tykkelsen er i og for seg ikke problemet, usikkerheten har gått på hvor høyt opp fra bakken ventilen vil havne utvendig + avstand til trapp.
 
bc9777a2-e143-7859.jpg


Da blir det hull :)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
 
Da var vasken festet, så da er det opp til vår eminente rørlegger Gustavf å ordne resten :)
 

Vedlegg

  • IMAG0174.jpg
    743,6 KB · Sett: 210
Kunne det vært en ide å hatt et badekar armatur med hånddusj til utslagsvasken? På den måten kunne man fått spylt oppi ting som var for stort for å komme nedi vasken?
 
TroHar skrev:
Hull til avrekk og vasken montert, bra jobba!
Da er det vel veggene som står for tur?
Jeg tenkte vi kunne sette opp benken først, slik at den får ordentlig feste i veggen, for så å lekte veggen ned mot bryggebenken. da sparer vi også litt matrialer siden vi da ikke trenger plater helt ned til gulvet
 
Tilbake
Topp