Lokalene på Godlia

Da har jeg fått malt litt mer. har også begynt arbeidet med å pusse veggen der vi skal ha bryggebenken. er det noen som har noen ideer om hva vi skal lage benken av? jeg tenkte meg furuplanker som limes sammen, pusses og lakkeres. så er det også muligheter for å legge på rustfritt ved en senere anledning når man er litt mer bemidlet :)

Nå har jeg ikke sett rommet, men har dere vurdert å lage arbeidsbenker oppa frysebokser til gjæring, for å spare plass?

nordtvedt skrev:
Da har jeg fått malt litt mer. har også begynt arbeidet med å pusse veggen der vi skal ha bryggebenken. er det noen som har noen ideer om hva vi skal lage benken av? jeg tenkte meg furuplanker som limes sammen, pusses og lakkeres. så er det også muligheter for å legge på rustfritt ved en senere anledning når man er litt mer bemidlet :)

Jeg er veldig begeistret for iKEAs benkeplater, de har alltid mange plater i diverse ukurante mål i billigkroken.
Ellers så er jeg alltid for furuplank, økt salg av furu øker også verdien på farsarven! :yes:

Det kan jo tenkes at vi finner en gammel rustfri benk på finn.no...

Jeg ønsker meg oppvaskemaskin under nevnte benk, hva tror dere om det?

for å ikke måtte stå på stige for å se på hva som skjer oppe i gryta tror jeg det kan være smart å senke benken litt i forhold til en vanlig kjøkkenbenk. åpningen ned til kjelleren er vel heller ikke bred nok til å få ned en oppvaskmaskin

Er det ikke litt drøyt med en oppvaskmaskin? Det aller meste av nødvendig utstyr må nok vaskes for hånd uansett.

nordtvedt skrev:

Ikke gjør for mye før hullet er på plass. Det kommer til uken :) skal avklare med han som lager hull på mandag, men antar onsdag eller torsdag, prøve på onsdag så ting er klart jobbing på torsdag. 200 mm til venstre på baksiden.

Fikk du test borret?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Flott! Da snakkes vi i kveld :)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Noen som har tenkt til å gjøre noe der i helga, eventuelt kan møte meg for å låne bort en nøkkel? Jeg har noe elektriske deler som skal brukes til bryggeriet og det hadde vært greit å få dem rett dit.

Sitter i Bergen og skulle helst vært der borte og jobbet, men innimellom må man bare gjøre som foreldrene sier :s

Vi var tre stykker som syslet litt der i går, hovedsakelig med det elektriske og vannopplegget. Det er fortsatt ganske mye arbeid igjen, men det begynner å minke på oppgavene som man egner seg for dugnader med mye folk. Noe er det imidlertid igjen:

• Rengjøring. Gulvet nede bør feies og støvsuges, oppe burde det også støvsuges.
  • Rydding. Det har begynt å samle seg opp en del søppel igjen, etterhvert som oppussinga går framover.
  • Soppdreping. Muggsoppen kommer tilbake på ytterveggene og disse bør behandles med soppdreper.
  • Maling. De fleste av veggene nede trenger minst et strøk til. Det hadde vært en fordel om noen har ei enkel malingssprøyte.

Mye burde være gjort på et et par kvelder, skulle jeg tro.

Noen forslag til datoer?

I tillegg til det nevnt over, er dette de arbeidsoppgavene jeg har oversikt over:

• Male gulv.
  • Bygge benk til bryggeriet og arbeidsbenk ved vasken.
  • Diverse elektrikerarbeid.
  • Flislegge veggene ved bryggeriet.
  • Ordne ventilasjon

Så må det selvfølgelig designes, finansieres og installeres et bryggeri.

[size=7pt]Edit: Lagt til ventilasjon[/size]

Torsdag er en god dag for jobbing så vidt jeg har fått med meg.
Mens borringen foregår er det ikke så greit for andre å gjøre noe annet i bryggerommet, derfor prøver jeg å få det til onsdag, forutsatt at testborringen gikk greit, og at det er plass til hullet?

Men jeg ønsker et stifelsemøte ganske snart.

Vi er i gang å betaler husleie, så det formelle burde snart komme på plass, dokumentene er jo stort sett klare, og vi har så å si et interrim styre på plass, vi må bare få det på plass
Er neste mandag 13/2 en ok dag, eller skal vi lage en avstemming? (ulempen med en avstemmning er at det tar tid å gjennomføre, og da pusher vi bare enda lengre, fordelen er at kanskje flere kommer?)

Tilbake
Topp