Lokalene på Godlia

Ikke helt i slag om dagen, men det er forbigående. Å strekke noen pexrør og koble dette er ingen sak. Proff rørlegger blir fort veldig dyrt..
 
Såfremt det er rør som ikke skal stå under trykk når vi forlater stedet så kan jeg være enig med deg.
Forsikringssaken som oppstår ellers vil jeg ikke ha noe med. :)

(Har noe selvmekk hjemme som ikke er helt patent, og må skru av vannet når jeg ikke bruker det.. sukk :D )
 
Jeg lurer på om jeg fant en god annonse på finn.
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=32725621
Interessante(?) deler er uthevet. Hvis det ikke en noen gode grunner til å la vær, anbefaler jeg at vi trommer sammen noen frivillige og slår til før noen andre gjør det. Eneste minuset jeg kan se er at det er en jobb å demontere kjøkkenet.

Kjøkken gis bort. Det antas at mottaker demonterer og kjører bort HELE kjøkkenet.
Kjøkkenet er pent brukt, men benkeplate trenger å bli pusset opp
Kjøkkenet har bøk fronter og kirsebær(?) benkeplate.
Kjøkkenet består av:
1. ca 358cm Langbenk fra venstre med:
a. 89cm hjørneskap
b. 30 cm uttrekkbart skap
c. 60 cm oppvaskmaskin
d. 60 cm seksjon med 3 skuffer
e. 60 cm seksjon med 3 skuffer
f. Kjeramikk komfyr topp som ikke funker
g. Rustfri stål hette / avvtrekks vifte med lys
h. 2 gassbluss med flaske
i. Åpent
2. 126 cm Venstre seksjon fra venstre med:
a. 60 cm høy fryseskap
b. 60 cm høy kjøleskap med lite overskap
c. Nedsenket oppvakskum
d. Hjørneskap
3. ca 247 cm Høyre seksjon fra høyre med:
a. 60cm høyskap med (oveneifra)
i. 2 overskap, en med løs hylle
ii. Komfyr som antagligvis ikke funker
iii. 2 underskuffer
b. 60 cm seksjon med 3 skuffer
c. 30 cm uttrekkbart skap
d. åpent
 
Gode grunner:
1. Vi trenger sannsynligvis ikke avtrekkshette av kjøkkentype. Vi vil ha god plass under for å sette opp et praktisk bryggeri og er antageligvis bedre å kjøpe ei enkel avtrekksvifte.
2. Skal vi ha et bryggeri basert på gass?
3. Fryseskap er kjekt, men det er allerede to frysere der.
4. Nedsenket oppvaskkum er jeg ikke helt overbevist om at det er en bra løsning (la gå, det er ikke en god grunn)
5. Det er en helsikes mye skrot som skal kastes der.
6. Lagerplass
 
gustavf skrev:
Gode grunner:
1. Vi trenger sannsynligvis ikke avtrekkshette av kjøkkentype. Vi vil ha god plass under for å sette opp et praktisk bryggeri og er antageligvis bedre å kjøpe ei enkel avtrekksvifte.
2. Skal vi ha et bryggeri basert på gass?
3. Fryseskap er kjekt, men det er allerede to frysere der.
4. Nedsenket oppvaskkum er jeg ikke helt overbevist om at det er en bra løsning (la gå, det er ikke en god grunn)
5. Det er en helsikes mye skrot som skal kastes der.
6. Lagerplass

For så vidt gode poeng. Det med vifter har jeg lite peil på. Jeg uthevet vel egentlig bare det som ikke virket hundre prosent irrelevant. Jeg skal hode øynene oppe for utslagsvasker. Nei, det er vel neppe verdt alt strevet.
 
nordtvedt skrev:
Det er heller ingen  problem å borre 2 stk hull i sikringskapet og montere 2 stikkontakter ved bryggebenken

Ser ut som det er ferdigutstansede hull i bunn av skapet :)

Strøm er vel å foretrekke framfor gass i et slikt lokale vel?, krever bra med ventilasjon med gassbruk?
 
neslekkim skrev:
nordtvedt skrev:
Det er heller ingen  problem å borre 2 stk hull i sikringskapet og montere 2 stikkontakter ved bryggebenken

Ser ut som det er ferdigutstansede hull i bunn av skapet :)

Strøm er vel å foretrekke framfor gass i et slikt lokale vel?, krever bra med ventilasjon med gassbruk?

Regner med det. Noen nevnte gass på et tidspunkt, så jeg tenkte det var greit å utheve.
 
Har fått tips om en ensom og forlatt utslagsvask på velhuset av alle steder, uten noe tydelig eierskap. Undersøker saken nærmere, god sjanse for at den utgiftsposten kan være dekket. Kanskje ikke den perfekte løsning, men gratis.
 
Jeg fant et finn.no-kjøkken som ikke krever demontering, kun henting. Ideelt?
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=32764710
 
neslekkim skrev:
Oppvasken så jo bra ut der, større flate på den

Hvis målene ikke er dårlige, og de så greie ut det jeg kunne se, så kan vi orge en ekspedisjon under dugnaden. Har alt sendt en e-post om hvor vidt den er tatt alt, i mellomtida.

Red.: Noen har forsynt seg alt. Søren klype.
 
Etter dagens «ekstradugnad» er nå veggene i kjelleren stålbørstet og flere av veggene har fått seg litt maling. Gulvet er det fortsatt ikke gjort noe med og det er fortsatt behov for å gjøre det rent.

Maling på veggene gjorde det veldig tydelig at de ikke akkurat er pusset...
 
Da er lamper og jordfeil/sikring ( kombiautomater) anskaffet. det ble 2 stk vanntette industri armaturer med 36 w lysstoffrør og 3 x 16A c-karakteristikk/30 mA.
 
nordtvedt skrev:
Da er lamper og jordfeil/sikring ( kombiautomater) anskaffet. det ble 2 stk vanntette industri armaturer med 36 w lysstoffrør og 3 x 16A c-karakteristikk/30 mA.

Pass på å ta vare på kvitteringer.
 
nordtvedt skrev:
Da er lamper og jordfeil/sikring ( kombiautomater) anskaffet. det ble 2 stk vanntette industri armaturer med 36 w lysstoffrør og 3 x 16A c-karakteristikk/30 mA.

Høres bra ut.
 
Da er 14 nye (samt en orginal) nøkkel overlevert til "Nordtvedt"  vi tok også en liten kveldstur ut på jakt, og fant noe stesj.
 
Tilbake
Topp