NM 2018 - bedømming av øl i Oslo

Pfffft. Mtp poeng så tipper jeg at siktet mitt mot bunnen av bøtta var mye mer fininnstilt da jeg presterte å sende inn et øl som var både oksidert og infisert.

Har ikke hollywood en egen kåring for de mest ræva filmene? Det meste kan bli positivt når man snur resultatlista opp ned.
 
Pfffft. Mtp poeng så tipper jeg at siktet mitt mot bunnen av bøtta var mye mer fininnstilt da jeg presterte å sende inn et øl som var både oksidert og infisert.

Har ikke hollywood en egen kåring for de mest ræva filmene? Det meste kan bli positivt når man snur resultatlista opp ned.

Hard konkurranse der. Da tror jeg norbrygg trenger mer midler og må bemannes kraftig opp med dommere og dugnadsinnsats.

Men jeg sitter klar med øl å sende.
 
Pfffft. Mtp poeng så tipper jeg at siktet mitt mot bunnen av bøtta var mye mer fininnstilt da jeg presterte å sende inn et øl som var både oksidert og infisert.

Har ikke hollywood en egen kåring for de mest ræva filmene? Det meste kan bli positivt når man snur resultatlista opp ned.
De kalles for «kalkuner». Om du lagrer dem lenge nok og er påståelig nok vil de kunne få kultstatus!
 
Hard konkurranse der. Da tror jeg norbrygg trenger mer midler og må bemannes kraftig opp med dommere og dugnadsinnsats.

Men jeg sitter klar med øl å sende.
Jeg leser dommerskjemaer. Det er ganske lærerikt ( mange gode forslag) mhp egne bidrag. Men det er jo egentlig de store avvikerne som er mest interessante. F.eks det som dommerskjemaet definerer som «ekstremt typisk». Et veldig morsomt utgangspunkt! Og artig å se hva denne ekstremiteten betyr. På den andre enden er det jo lærerikt å se hva som ender opp med 0!
Det er visst en såkalt «gusher». Det vil si at smaksprøven må tørkes opp fra dommerpapirer og bukselår og vris opp i prøveglasset. Hvilket jo egentlig er unødvendig fordi det allerede har havnet i klassen for «infisert» og ikke trenger nærmere evaluering:(. Husk det når du setter til karboneringssukkeret!
 
Tilbake
Topp