NM 2023 - den store diskusjonstråden

Jeg synes det var en lettelse å slippe jobben med å taste inn oppskrifter. Folk er vel uansett mest interessert i vinnerne?
Derav formuleringen min at de som aktivt ønsker å registrere kan få anledning til det. Hva folk er mest interessert i vet jeg ikke, jeg vet jeg har brukt det for å få inspirasjon tidligere, uten å nødvendigvis se så skrekkelig hardt på vinner eller ikke.
 
Hva om Norbrygg får en egen konto på Brewfather? Denne brukes utelukkende til premierte oppskrifter.

Enkelt å kopiere oppskrifter, som ligger inne. Enkelt å søke opp. Enkelt å lenke.
Nei, jeg tror vi holder oss til at det bør være et arkiv på norbrygg.no, i stedet for å bruke nok en tredjepartløsning for å organisere konkurranser.
 
Nei, jeg tror vi holder oss til at det bør være et arkiv på norbrygg.no, i stedet for å bruke nok en tredjepartløsning for å organisere konkurranser.
Dersom det hadde vært et arkiv som fungerer på Norbrygg, ja helt klart. Men oppskriftene for 2021 og 2022 er ikke publisert. Det er også tidligere år som mangler oppskrifter.

Dersom dagens løsning er for tungvint og gjør at vi mister vinneroppskrifter, er det naturlig å tenke på alternativer.
 
Dersom det hadde vært et arkiv som fungerer på Norbrygg, ja helt klart. Men oppskriftene for 2021 og 2022 er ikke publisert. Det er også tidligere år som mangler oppskrifter.

Dersom dagens løsning er for tungvint og gjør at vi mister vinneroppskrifter, er det naturlig å tenke på alternativer.
Nå er det jeg som har hatt ansvaret for 2021, og jeg mente bestemt at oppskriftene skulle være publisert der. Ser at kun årets hjemmebrygger ligger der jeg trodde, så hvor de har blitt av må jeg ta en sjekk på.

Jeg kan, uansett, forsikre at det ikke er mangel på enda et system jeg må punche inn data i som er grunnen til at det ikke er publisert.
 
Er det samme krav til bleie-innpakking når ølet blir levert til mottaker i Oslo som når det sendes i posten?

Jeg ser at det står ulike bedømmingssteder på etikettene. Kan noe forklare en novise hvordan NM foregår?
 
Er det samme krav til bleie-innpakking når ølet blir levert til mottaker i Oslo som når det sendes i posten?

Jeg ser at det står ulike bedømmingssteder på etikettene. Kan noe forklare en novise hvordan NM foregår?
Nå må noen fra Oslo korrigere meg hvis jeg tar feil. Men i utgangspunktet har vi bleier og poser på flaskene i tilfelle de blir knust i posten. Da kan øl renne ut på elektronikk/silke osv. Men å ha en ålreit måte å levere ifra seg øla på slik at de kommer seg trygt hjem til Finn, er uansett ikke dumt.

De ulike fylkene har fått utdelt ulike klasser å bedømme. Derfor kan et øl i en klasse ende opp i nord og et annet i en annen klasse i sør. Så når Finn skal sortere alt dette, er det praktisk at dømmestedet står på etiketten.
 
Jeg kan, uansett, forsikre at det ikke er mangel på enda et system jeg må punche inn data i som er grunnen til at det ikke er publisert.
Forslaget om Brewfather var helst for å forenkle og unngå en del punching, og gjerne fordele byrdene. Men klart at den som faktisk gjør jobben må ha et ord i dette.

Supert om 2021 kommer ut.
 
I have a loose proposition before NM2023, maybe the organizers will publish the list of qualified for the finals before the final results, it's always additional emotions for everyone!
And at the same time, I will ask if the diplomas for NM2022 have already been sent?
Good idea, I'll see what I can do. I'm not familiare with all the rutines, but I'll bring it up at the next meeting.

Just heard that the diplomas are ready and will be sent soon.
 
Tilbake
Topp