NM 2023 - den store diskusjonstråden

hehe - det var mye humoer å få ut av det der. Men det blir jo fort litt trist med stjålne pakker, eller øl som fryser - eller for vår egen del, annen post som blir most av pakker som blir pressa ned i kassa.

Det er da vel mulig for avsenderne å sikre at pakka blir levert på avhentingssted? Det er i alle fall det vi ber om.
 
Det er da vel mulig for avsenderne å sikre at pakka blir levert på avhentingssted? Det er i alle fall det vi ber om.
Norgespakke skal leveres på hentested, mener jeg. Trodde det eneste produktet Posten solgte til private for levering i postkasse var brev uten sporing, som riktignok kan være ganske store esker. Bedrifter kan også sende pakke-i-postkasse med sporing.
 
hehe - det var mye humoer å få ut av det der. Men det blir jo fort litt trist med stjålne pakker, eller øl som fryser - eller for vår egen del, annen post som blir most av pakker som blir pressa ned i kassa.

Det er da vel mulig for avsenderne å sikre at pakka blir levert på avhentingssted? Det er i alle fall det vi ber om.
Trist som faen... men jeg støtter både deg og prosessen :)
 
Da er de første registreringene gjennomført. Så nå er NM for alvor i gang sett i mitt perspektiv:).

Jeg har blitt klar over en liten forglemmelse i reglene. Vi burde tatt med at Norbrygg ikke vil ta ansvar for å gjennomføre bedømming etter en eventuell atomkrig. Dere kan altså spare en del på utgifter til emballasje.
 
Ser forresten at pakker som er sendt for levering i postkasse, men som ikke kan leveres, påfører avsender et gebyr som han/hun faktureres for. Unngå det gjennom å følge instruksen fra oss om å ikke sende små pakker for levering i postkasse!
 
Jeg spurte tidligere, men fikk vel litt for ullne svar for at en enkel sjel som forstår det.

Øl kan innleveres i Oslo den 14. Disse blir vel videresendt til ulike bedømmelsesteder. Jeg antar at det er en hvis fellestransport/forsendelse derifra. Hva er pakkekrav/pakkeønske på det innleverte ølet? Er det fortsatt forstadiet til "up 'n' go" som gjelder?

Hvordan skal det merkes? Flaskemerket et jo ikke synlig på utsiden av emballasjen.
 
Jeg spurte tidligere, men fikk vel litt for ullne svar for at en enkel sjel som forstår det.

Øl kan innleveres i Oslo den 14. Disse blir vel videresendt til ulike bedømmelsesteder. Jeg antar at det er en hvis fellestransport/forsendelse derifra. Hva er pakkekrav/pakkeønske på det innleverte ølet? Er det fortsatt forstadiet til "up 'n' go" som gjelder?

Hvordan skal det merkes? Flaskemerket et jo ikke synlig på utsiden av emballasjen.
Øl som blir levert i Oslo vil bli lasta inn i en bil og transportert opp til Finn. Der blir det sortert og sendt videre til dømmesteder. Det ble vel sagt at det ikke er krav til bleieforpakning da. Flaska må merkes med deltakernummer.
 
På grunn av sykdom så har jeg ikke fått meldt på øl til NM før i dag. Ser nå at ølet skal være på mottagerstedet i løpet av morgendagen (15/3), men senere mottak KAN godtas, dersom pakkesporing er registrert.
Hva betyr "kan godtas"? Det er altså ikke sikkert det godtas, men kanskje?
Med andre ord: Er det noe vits å sende ølet med posten i dag?
 
Tilbake
Topp