NM 2023 - den store diskusjonstråden

Betyr det at vinnerne allerede er informert (slik at de rekker å sende inn oppskrift innen kunngjøringen) eller kunngjøres vinnere med forbehold om eventuell diskvalifisering hvis oppskrift ikke sendes inn?
Må innrømme at det var min umiddelbare tanke da jeg hørte at finaleresultatene vil publiseres først på torsdag.
 
Sitter og klipper og limer resultatlister for finalene nå. Kjenner litt på pulsen, for dette bør bli rett.

I belgisk har det skjedd en kjedelig feil med listene som er lagt ut tidligere. Dommerne og den lokale koordinatoren har kommunisert om hvilke øl som går videre til finale uten at det er skikkelig merket på flightskjemaene. Derfor ble noen øl merket som "videre" uten at det stemte. Lista som ligger ute nå skal være riktig, og beklager til de som har fått en feil beskjed om at de gikk til finalen.
 
Sitter og klipper og limer resultatlister for finalene nå. Kjenner litt på pulsen, for dette bør bli rett.

I belgisk har det skjedd en kjedelig feil med listene som er lagt ut tidligere. Dommerne og den lokale koordinatoren har kommunisert om hvilke øl som går videre til finale uten at det er skikkelig merket på flightskjemaene. Derfor ble noen øl merket som "videre" uten at det stemte. Lista som ligger ute nå skal være riktig, og beklager til de som har fått en feil beskjed om at de gikk til finalen.
Kan kanskje begynne med å sjekke summeringen av resultatene i hvete/ syrlig.
 
Norgesmestrene kjemper om tittelen som "Årets hjemmebrygger".
Det er nok lurt.
For om man studerer poengscore/snittscore i innledende runder vs. finaler, så kunne man risikert at en som kom på 3. plass i sin respektive finale (evt. sisteplass om man inkluderte alle i finalen), hadde blitt kåret "Årets hjemmebrygger" ;):p
 
Moro med mange nye og ukjente navn.

Nok en gang vinner en IPA som er gjæret i plastbøtte og flaskekarbonert.

:cool:

Super fornøyd med 2.plass i Belgisk også. Glasstårn Saison fra Haugesund, lurer på hvilken oppskrift den bygger på? ;)

Gratulerer til alle vinnere.
 
Moro med mange nye og ukjente navn.

Nok en gang vinner en IPA som er gjæret i plastbøtte og flaskekarbonert.

:cool:

Super fornøyd med 2.plass i Belgisk også. Glasstårn Saison fra Haugesund, lurer på hvilken oppskrift den bygger på? ;)

Gratulerer til alle vinnere.
Eeh, vilken oppskrift var det ?
Min belgiske ble regelrett slaktet, he he.
 
Oppskriftene til de premierte (eller var det bare norgesmestrene? jeg har ikke vært med på den delen) blir samlet inn og publisert etterhvert. Bryggerne har selvfølgelig oppskriftene på litt ulike format, så det er ikke helt rett fram å samle det og publisere dem.
 
Jeg synes EKG funker veldig bra i Saison hvis du har det i fryseren :)
Har det, men dette er egentlig planlagt i noe britisk. Tror jeg har litt Barbe Rouge og vet jeg har Opal. Det skal også være en pakke hver av Smaragd og Saphir som fungerte utmerket. Uansett er humle noe underordnet i Saison.
 
Gratulerer til alle de andre pallvinnerne. Det var fryktelig hyggelig å bli norgesmester, det må innrømmes - og det var også fryktelig hyggelig å få lov til å være med på å ringe rundt og gi folk det glade budskap før det blei offentliggjort. Jeg føler at jeg helt klart har hatt de morsomste jobbene i NM-komiteen, for jeg kommer i kontakt med mange bryggere. Og bryggere er hyggelige folk.

En pris vi ikke deler ut, er prisen for jevnt høye prestasjoner. Jeg mener ideen har vært lufta, men det er litt vrient å finne gode kriterier. Jeg har uansett lyst til å gratulere et trivelig par fra Østfold som brygger veldig godt øl. Det er Hilde Rostad (@Rostad) og Hans Christian Nilsen. Slå sammen deres bidrag til finalen - de brygger alt ølet sammen - og det blir sju øl. Beste plassering blei 3.plass i lys lager, men jeg har smakt en del av ølene deres, og hadde ikke blitt det minste overraska om de hadde blitt multinorgesmestere. Og så synes jeg det er spesielt trivelig med et par som brygger sammen. Vi har ikke så mange sånne.
 
Tilbake
Topp